HP توسعه WebOS و ابزارهای مبتنی بر این سیستم عامل را متوقف می کند

جمعه ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
HP بصورت رسمی اعلام کرد که توسعه، تولید و پشتیبانی سیستم عامل WebOS را متوقف خواهد کرد. HP در این کنفرانس خبری همچنین اعلام کرد که تولید تبلت TouchPad و تلفن هوشمند Veer 4G که با سیستم عامل WebOS عرضه شده بودند را نیز متوقف می کند.
تبلیغات

البته HP قصد دارد WebOs را بهینه کند تا نرم افزارهای تحت این سیستم عامل بتواند به جلو پیش روند و ابزارهای فروخته شده با این سیستم عامل از نظر محتوای نرم افزاری به مشکل بر نخورند.

HP شرکت Palm را در آپریل 2010 با قیمت 1.2 میلیارد دلار از آن خود کرد، سپس سعی کرد سیستم عامل WebOS که توسط Palm تولید شده بود را در ابزارهای مختلف خود از پرینتر، تلفن هوشمند تا تبلت استفاده کند. حتی برخی از کامپیوتری های PC این شرکت نیز علاوه بر سیستم عامل ویندوز، WebOS نیز داشتند. HP در فوریه 2011، کمی قبل از شروع نمایشگاه Mobile World Congress بارسلونا کنفرانس بزرگ خبری را ترتیب داد و در آن از HP Veer 4G، HP Pre 3 و HP TourchPad با سیستم عامل WebOS خبر داد.

Veer 4G شبیه باقی تلفن های هوشمند بازار بود ولی ظاهر نسبتا زیبای داشت اما موفق نبود. Pre 3 نیز تلفن خوبی به نظر می رسید اما هیچ وقت وارد بازار نشد. اما پر سروصدا ترین محصول HP با سیستم عامل WebOS، تبلت HP Touchpad بود. این تبلت همانند iPad پردازنده گرافیکی خوبی داشت و صفحه لمسی آن نیز خوب عمل می کرد اما 5 ماه پیش و پس از عرضه رسمی این تبلت، HP با موج عظیمی از نارضایتی به خاطر بازده پایین و مشکلات نرم افزاری آن مواجه شد. تنوع نرم افزارهای تحت WebOS محدود بود و کاربران از این بات ناراضی بودند. تمام این مسائل دست به دست هم دادند تا HP Touchpad هیچ وقت نتواند در مقابل Apple iPad قد علم کند.

البته نمی توان مقصر عدم موفقیت محصولات HP را سیستم عامل WebOS دانست، مواردی مانند بازاریابی، سخت افزار بکاربرده شده، توسعه نرم افزارهای تحت WebOS و مسائل دیگر همه و همه دست به دست هم دادند تا HP بیش از 1.2 میلیارد دلار ضرر کند و Palm نیز برای همیشه از دنیای فناوری خداحافظی کند.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات