تصاویر منسب به iOS 8 حکایت از وجود اپلیکیشن‌های جدیدی چون Preview ،Healthbook و TextEdit در این نسخه دارد

پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
امروز شاهد انتشار تصاویری منتسب به نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل iOS اپل با نام iOS 8 بودیم که در میکروبلاگ چینی Weibo منتشر شد. این تصاویر دربردارنده‌ی اطلاعاتی از الگوی طراحی نسخه‌ی جدید به‌همراه تعدادی از اپلیکیشن‌ها است که گویا در iOS 8 شاهد انتشار آن‌ها خواهیم بود.
تبلیغات

همانطور که در این تصاویر نیز ملاحظه می‌کنید، iOS 8.0 بسیار شبیه به نسخه‌ی کنونی است. یعنی در iOS 8 نیز شاهد استفاده از الگوی طراحی تخت خواهیم بود که مشتمل بر استفاده از آیکون‌های مربع همیشگی در این سیستم‌عامل با گوشه‌های گرد است. اما نکته‌ی جالب توجه در مورد این نسخه استفاده از اپلیکیشن‌های جدید است که برخی از آن‌ها با شنیده‌ها در مورد این سیستم‌عامل مطابقت دارد. از جمله‌ی اپلیکیشن‌های جدید می‌توان به TextEdit، Preview و Tips اشاره کرد. مطمئنا از روی نام اپلیکیشن TextEdit‌ تا حدودی می‌توان به محتوای وجودی آن پی برد. به‌احتمال فراوان این اپلیکیشن جایگزینی برای اپلیکیش Note است، اما اپلیکیشن Preview و Tips چه کاربری داشته و به چه منظور توسعه داده شده‌اند؟ مقایسه‌ی این اپلیکیشن‌های نوظهور با نسخه‌ی مورد استفاده در سیستم‌عامل OS X شاید حکایت از اضافه شدن قابلیت بازکردن فابل‌های پی‌دی‌اف و اسناد توسط این اپلیکیشن دارد.

iOS8Int1

مطمئنا یکی از مواردی که اخیرا شایعاتی فراوانی در آن به گوش رسیده است، توسعه‌ی اپلیکیشنی با نام Healthbook ‌است که به‌منظور پردازش داده‌های جمع‌آوری شده توسط سنسورهای حرکتی و تندرستی تعبیه شده در آیفون و ساعت‌هوشمند احتمالی اپل، یعنی iWatch‌ در این سیستم‌عامل قرار خواهد گرفت. آیکون این اپلیکیشن نیز با همین نام، شاهدی بر وجود چنین اپلیکیشنی در نسخه‌ی آتی این سیتسم‌عامل است که محتملا شاهد انتشار آن خواهیم بود. یکی دیگر از شواهد برای تقویت حقیقت یافتن چنین امکانی، وجود یک پردازنده‌ی جانبی با نام M7 برای پردازش اطلاعات سنسورهای حرکتی در تراشه‌ی آیفون 5S است.

iOS8Int2

همچنین همانطور که در زومیت خواندید، اپل اپلیکیشن نقشه‌ی خود را نیز در iOS 8 دستخوش تغییر کرده و امکانات جدیدی را نیز به آن اضافه خواهد کرد که مهم‌ترین و شاید کاربردی‌ترین امکان اضافه شده، قابلیت مسیریابی با استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی است.

برای بررسی صحت این تصاویر باید تا زمان انتظار رسمی iOS 8 به انتظار بنشینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات