به پیشنهاد یکی از کاربران هندی اندروید، گوگل در نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل خود از ابزار مدیریت بهینه‌ی حافظه استفاده خواهد کرد

پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
براساس درخواست یکی از کاربران سیستم‌عامل اندروید که در قسمت دریافت نظرات و باگ‌های اندروید نظر خود را منعکس کرده است، وی درخواست مدیریت بهینه‌تر حافظه را از گوگل درخواست کرده است که این درخواست تأیید شده و در نسخه های آتی شاهد تعبیه چنین ویژگی خواهیم بود.
تبلیغات

یکی از کاربران اندروید در کشور هندوستان که آمیت نام دارد، پس از روبرو شدن با مشکل مدیریت حافظه که امروزه بسیاری از کاربران سیستم‌عامل اندروید با آن روبرو هستند، تصمیم به ارائه‌ی راهکاری در این راستا گرفته است. وی در وب‌سایت مربوط به پروژه‌ی متن‌باز اندروید، گزارش باگی را به ثبت رسانده که به موجب آن وی بهره‌وری و کارایی مدیریت حافظه‌ی سیستم‌عامل اندروید در تبلت‌ها و تلفن‌های‌هوشمند مختلف را بسیار ضعیف خوانده است. وی همچنین این پیشنهاد را به گوگل داده است تا این کمپانی ابزاری را با قابلیت بهینه‌سازی و مدیریت حافظه‌ی هرچه بیشتر در اندروید تعبیه کند.

وی پرده از مشکلی برداشته است که بسیاری از ابزار‌های اندروید میان‌رده و رده‌پایین با آن دست به گریبان هستند. همانطور که آمیت در درخواست خود نیز ذکر کرده است، با اجرای تعدادی از اپلیکیشن‌ها در آن واحد و استفاده از ‌آن‌ها، سیستم‌عامل اندروید هنگ می‌کند؛ از‌این رو بسیاری از کاربرانی که چنین مشکلی دارند به سراغ اپلیکیشن‌هایی می‌روند که وظیفه‌ی آن‌ها بهینه‌سازی حافظه‌ی رم است. هرچند گوگل در اندروید 4.4 سعی داشته تا این مشکل را در ابزار‌هایی با مشخصات فنی پایین حل کند، اما گویا همچنان مشکلاتی باقی مانده است. گوگل با استقبال از این مورد، قول داده است تا در نسخه‌های آتی بروز چنین مشکلاتی در سیستم‌عامل خود را به حداقل برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات