سرویس نقشه‌ی اپل در iOS 8 از مسیریابی با سرویس‌های حمل و نقل عمومی و واقعیت مجازی پشتیبانی خواهد کرد

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
با نزدیک شدن به نیمه‌ی دوم سال 2014 میلادی و زمان معرفی تلفن‌های‌هوشمند اپل، شایعات و گمانه‌زنی‌ها در این مورد نیز افزایش یافته است. اما اغلب این مطالب و اطلاعات به بررسی و پیش‌بینی سخت‌افزار و مشخصات فنی این تلفن‌هوشمند پرداخته و تنها در موارد معدودی اطلاعاتی از سیستم‌عامل iOS 8 منتشر شده است. تنها اطلاعاتی که از iOS 8 در اختیار داریم، ظهور اپلیکیشن جدیدی با نام Healthbook‌ در این سیستم‌عامل است که برای استفاده از قابلیت‌های ساعت‌هوشمند iWatch به آن اضافه شده است. هم‌اکنون نیز اطلاعاتی در مورد تغییرات در اپلیکیشن نقشه‌ی اپل منتشر شده است. اما گویا اپل در نظر دارد تا سرویس نقشه‌ی خود را نیز با بازنگری و بهبود در کارایی عرضه کند.
تبلیغات

در زمان انتشار اپلیکیشن نقشه‌ی اپل برای اولین بار، این سرویس منتقدان فراوانی داشت، چراکه به‌نظر می‌رسید این اپلیکیشن هنوز کامل نشده و با این حال جایگزین سرویس گوگل شده بود. اما با گذشت زمان، سرویس نقشه‌ی اپل رفته رفته بهتر شد و انتقادات از آن نیز کاهش یافت. اما گویا اپل هنوز کار روی این سرویس و اپلیکیشن مربوط به آن را پایان نداده است و در حال توسعه‌ی این سرویس است تا در iOS 8 نیز نسخه‌ی کامل‌تری از آن را ارائه کند.

براساس شایعات جدیدی که در این رابطه منتشر شده است، اپل در حال توسعه‌ی پایگاه‌داده‌ی این سرویس و همچنین بالا بردن کیفیت داده‌‌های موجود است تا از این طریق اطلاعات ارائه شده توسط این اپلیکیشن دقیق‌تر و مطمئن‌تر باشد. رابط گرافیکی کاربر نیز بهبود یافته است تا ظاهری خلوت‌تر و قابل‌ فهم‌تر در اختیار کاربر قرار گیرد. این بهینه‌سازی منجر به وضوح بالای خیابان‌ها خواهد شد. از قابلیت‌های اضافه شده به این سرویس می‌توان به تسهیل یافتن مراکز عمومی چون پارک‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها اشاره کرد. همچنین یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌هایی که به این سرویس اضافه خواهد شد، امکان مسیریابی و رفتن به اماکن عمومی از طریق سرویس‌های حمل و نقل عمومی است.

iOS8

پیش از این کاربران برای مسیریابی از طریق سرویس‌های حمل و نقل عمومی باید از اپلیکیشن‌های غیر از اپلیکیشن اختصاصی اپل استفاده می‌کردند، اما این کمپانی وعده داده است تا این مشکل را نیز در iOS 8 حل کند تا کاربران نیازی به استفاده از سایر اپلیکیشن‌ها نداشته باشند. به‌نظر می‌رسد اپل در ابتدا شهرهای ایالات متحده و سپس سایر شهرهای کشورهای دیگر را پشتیبانی خواهد کرد تا کاربران براحتی قادر به یافتن مسیر خود باشند.

اطلاعات دیگری که در مورد سرویس نقشه‌ی اپل منتشر شده است، بسیار جالب توجه است. شایعات حکایت از تعبیه امکان استفاده از واقعیت افزوده در این اپلیکیشن دارند. اپل در سال 2011 پتنتی را مرتبط با فناوری واقعیت مجازی به ثبت رسانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات