TCL ارزان‌ترین تبلت 5G را با اندروید ۱۲ معرفی کرد

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
TCL محصولات جدیدی برای نمایشگاه MWC امسال آماده کرده که یکی از آ‌ن‌ها تب 10S 5G نام دارد. این محصول درواقع ارزان‌ترین تبلت اندرویدی 5G جهان است که به‌طور پیش‌فرض اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند.
تبلیغات

درحال‌حاضر تعداد زیادی تبلت‌ ارزان‌قیمت 5G اندرویدی وجود ندارد. در این میان، تعداد تبلت‌های 5G با اندروید ۱۲ حتی خیلی کمتر است. اکنون TCL یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین تبلت‌های 5G را در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون معرفی کرده است.

به گزارش Android Authority، تبلت جدید TCL Tab 10S 5G از نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی IPS با وضوح Full HD بهره می‌برد. عملکرد این دستگاه توسط تراشه‌ی هشت هسته‌ای مدیاتک تأمین می‌شود؛ پردازنده‌ای که شامل دو هسته‌ی قدرتمند کورتکس A78 با فرکانس کاری ۲٫۴ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی بهینه‌ی کورتکس A55 با فرکانس کاری دو گیگاهرتز است. این محصول همچنین از چهار گیگابایت رم بهره می‌برد.

ظرفیت باتری تب 10S 5G معادل ۸۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است که می‌توان آن را یکی از بهترین ویژگی‌های این محصول دانست. با وجود این باتری بزرگ، این تبلت احتمالاً قادر خواهد بود حتی با استفاده‌های سنگین برای چندروز شارژدهی داشته باشد. نکته‌ی ناامیدکننده درمورد این تبلت، این است که مدل پایه‌ی آن با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت عرضه می‌شود. البته کاربران می‌توانند با استفاده از کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی، ظرفیت ذخیره‌سازی این دستگاه را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقاء دهند.

دوربین پشتی TCL Tab 10S 5G هشت مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن پنج مگاپیکسلی است. این محصول از درگاه USB-C  و بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۱ نیز پشتیبانی می‌کند. این تبلت از اواسط سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ با قیمت ۳۹۳ یورو به‌ فروش خواهد رسید؛ بدین‌ترتیب می‌توان گفت این قیمت برای یک تبلت 5G بسیار عالی به‌نظر می‌رسد. ارزان‌ترین تبلت 5G موجود در بازار در این محدوده‌ی قیمتی لنوو تب P11 است که با قیمت ۴۹۹ یورو به‌ فروش می‌رسد.

TCL تبلت‌های جدید دیگری در MWC ۲۰۲۲ معرفی کرد

TCL NxtPaper MAX 10

TCL علاوه‌بر تب 10S 5G از تبلت Nxtpaper Max 10 با نمایشگر ۱۰٫۳ اینچی، تب ۱۰ با نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی Full HD و پشتیبانی از 4G و تب ۱۰ با نمایشگر HD و پشتیبانی از 4G نیز رونمایی کرده است. این سه‌ تبلت به‌طور پیش‌فرض اندروید ۱۱ را اجرا می‌کنند. TCL با معرفی این سه دستگاه درواقع مشتریانی را هدف قرار داده است که برای مصارف چندرسانه‌ای به‌دنبال تبلت مقرون‌به‌صرفه با نمایشگر بزرگ هستند.

Nxtpaper Max 10 با باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین جلوی هشت مگاپیکسلی، چهار گیگابایت رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی با پشتیبانی از کارت میکرو اس‌دی، بهترین مدل در بین این سه تبلت محسوب می‌شود.

tcl tab 10 hd

Tab 10 FHD و Tab 10 HD مشخصات یکسانی دارند و تنها تفاوت آن‌ها در وضوح نمایشگر و سیستم‌عامل آن‌ها است. وضوح این دو تبلت به‌ترتیب ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل و ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل است. Tab 10 HD همچنین از سیستم‌عامل سبک‌تر اندروید ۱۱ گو بهره می‌برد، درحالی‌که مدل FHD اندروید ۱۱ استاندارد را اجرا می‌کند. باتری هر دو محصول نیز ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.

قابلیت های سری TCL Tab 10

Nxtpaper Max 10 از اواسط سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ در آسیا عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز ۳۰۳ دلار اعلام شده است. Tab 10 HD 4G از هم‌اکنون با قیمت ۲۰۱ دلار در اروپا دردسترس است و نسخه‌ی FHD این تبلت نیز اواخر ماه مارس با قیمت ۲۲۴ دلار در آسیا به‌ فروش خواهد رسید.

معرفی گوشی‌های هوشمند جدید سری ۳۰ توسط TCL

گوشی های سری TCL 30

TCL همچنین در نمایشگاه MWC 2022 پنج گوشی هوشمند جدید از سری ۳۰ خود معرفی کرده است. این گوشی‌ها شامل TCL 30، TCL 30 5G، TCL 30 SE، TCL 30 پلاس و TCL 33E است. این گوشی‌ها به جمع خانواده‌ی TCL 30 XE 5G و TCL 30V 5G که قبلاً در ایالات متحده معرفی شده‌اند، اضافه خواهند شد.

همه‌ی گوشی‌های سری TCL 30 که به‌تازگی معرفی شده‌اند، در رده‌ی دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه قرار می‌گیرند. همه‌ی این مدل‌ها از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند. علاوه‌براین تمام مدل‌های جدید سری ۳۰ شرکت TCL به دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق دو مگاپیکسلی مجهز شده‌اند؛ البته TCL 30E از دوربین ماکرو بی‌بهره است.

علاوه‌براین همه‌ی گوشی‌های جدید سری TCL 30 به‌طور پیش‌فرض اندروید ۱۲ را اجرا می‌کنند و باتری آن‌ها نیز بین ۵۰۰۰ تا ۵۰۱۰ میلی‌آمپرساعتی است. این گوشی‌ها همچنین از پردازنده‌های مدیاتک بهره می‌برد که درخورتوجه‌ترین آن‌ها TCL 30 5G است که به تراشه‌ی هشت هسته‌ای دایمنسیتی ۷۰۰ مجهز شده است. TCL 30 و TCL 30 پلاس نیز از پردازنده‌ی Helio G37 بهره می‌برند درحالی‌که مدل 30E و SE به تراشه‌ی Helio G25 مجهز شده‌اند.

قیمت و زمان عرضه‌ی گوشی‌های جدید سری TCL 30

جزئیات قیمت و تاریخ دردسترس بودن سری TCL 30 این‌گونه ذکر شده:

  • TCL 30 5G با قیمت ۲۸۰ دلار از آوریل ۲۰۲۲ در اروپا و مناطق منتخب
  • TCL 30 پلاس با قیمت ۲۲۴ دلار درحال‌حاضر در اروپا دردسترس است و بعداً در مناطق منتخب نیز عرضه خواهد شد
  • TCL 30 با قیمت ۲۰۱ دلار درحال‌حاضر در اروپا دردسترس است و بعداً در مناطق منتخب نیز عرضه خواهد شد
  • TCL 30 SE با قیمت ۱۶۷ دلار درحال‌حاضر در اروپا دردسترس است و بعدا ًدر مناطق منتخب نیز عرضه خواهد شد
  • TCL 30E با قیمت ۱۵۶ دلار از آوریل ۲۰۲۲ در اروپا دردسترس خواهد بود و بعداً در مناطق منتخب نیز عرضه خواهد شد

TCL همچنین قیمت مدل 30V 5G انحصاری اپراتور ورایزن و 30XE 5G انحصاری T-Mobile را اعلام کرد. قیمت این دو محصول به‌ترتیب ۲۹۹ و ۱۹۹ دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات