نگاه نزدیک زومیت به تبلت مدیاپد ام 5 هواوی

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۲
مطالعه 4 دقیقه
هواوی ساعاتی پیش در مراسم رونمایی از محصولاتش طی MWC 2018، از تبلت‌های مدیاپد ام 5 رونمایی کرد که در دو سایز ۸.۴ و ۱۰.۸ اینچی راهی بازار خواهند شد.
تبلیغات

هواوی در جریان نمایشگاه MWC 2018 نسل جدید تبلت‌های خود را با نام MediaPad M5 رونمایی کرد. البته تبلت‌های معرفی‌شده توسط Huawei را می‌توان سه نسخه در نظر گرفت که شامل مدیاپد ام 5 در دو سایز ۸.۴ و ۱۰.۸ اینچی و MediaPad M5 Pro با سایز ۱۰.۸ اینچی است. البته باید به این نکته اشاره کرد که نسخه‌ی پرو از نظر مشخصات فنی با نسخه‌ی ۱۰.۸ اینچی معمولی تفاوتی ندارد؛ ولی نسخه‌ی پرو با حافظه‌ی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود و از وجود یک استند کیبورد جداشدنی در کنار یک قلم بهره می‌برد؛ این در حالی است که مدیاپد ام 5 با نمایشگر ۱۰.۸ اینچی در نسخه‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی راهی بازار می‌شود.

پیش از آغاز مطالعه‌ی نگاه نزدیک به تبلت جدید هواوی، شما را به تماشای ویدیوی اولین تجربه‌ی کاری زومیت با مدیاپد ام ۵ هواوی دعوت می‌کنیم.

هواوی مدیاپد ام 5 / Huawei Mediapad M5

هواوی تراشه‌ی کرین ۹۶۰ را در هر سه نسخه مورد استفاده قرار داده است. این تراشه آخرین پردازنده‌ی پرچم‌دار سری کرین نیست؛ اما یکی از بهترین تراشه‌های موجود در بازار است که میت ۹ و پی ۱۰ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. از دیگر ویژگی‌های این تبلت‌ها باید به بهره‌گیری از سیستم عامل اندروید ۸ اوریو همراه با رابط گرافیکی EMUI 8.0 هواوی اشاره کرد. حافظه‌ی رم تعبیه‌شده در تمام نسخه‌ها ۴ گیگابایت است. MediaPad M5 Pro از وجود یک کیبورد نیز بهره می‌برد که کار با آن‌ را در کاربردهایی نظیر تایپ کردن راحت‌تر می‌کند.

هواوی مدیاپد ام 5 / Huawei Mediapad M5

قلم استایلوس توسعه‌یافته برای دو نسخه‌ی ۱۰.۸ اینچی را می‌توان از طریق درگاه USB نوع C هر دو نسخه شارژ کرد. این قلم قادر است تا ۱۰۰ ساعت بدون نیاز به شارژ مورد استفاده قرار گیرد و حساسیت آن ۴۰۹۶ سطح فشار است. این قلم اکتیو علاوه بر ایجاد امکانی برای نوشتن روی سطح نمایشگر، از وجود کلید‌های فیزیکی نیز بهره می‌برد که می‌توان از آن‌ها برای اجرای اپلیکیشن‌های تبلت استفاده کرد.

هواوی مدیاپد ام 5 / Huawei Mediapad M5

از جمله‌ی تفاوت‌های نسخه‌های ۱۰.۸ و ۸.۴ اینچی باید به استفاده از اسپیکر چهارگانه در نسخه‌ی بزرگ‌تر اشاره کرد که صدای رسا و وسیع‌تر  در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نسخه‌ی بزرگ‌تر از وجود یک باتری ۷۵۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد و نسخه‌ی کوچک‌تر یک باتری با ظرفیت ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعت در کالبد خود دارد.

استفاده از بدنه‌ی فلزی یکپارچه که در پنل جلو با شیشه‌ی 2.5D پیوند می‌خورد، احساس خوبی به هنگام در دست گرفتن این تبلت‌ها به کاربر القا می‌کند. نسخه‌ی ۸.۴ اینچی تبلت Huawei یک تبلت صرف است و به دلیل پیش‌بینی نشدن اتصال مغناطیسی برای متصل کردن کیبورد، از چنین قابلیتی محروم است.

هواوی مدیاپد ام 5 / Huawei Mediapad M5
هواوی مدیاپد ام 5 / Huawei Mediapad M5
هواوی مدیاپد ام 5 / Huawei Mediapad M5
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات