نگاه نزدیک زومیت به لپ‌تاپ میت بوک ایکس پرو هواوی

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲
مطالعه 5 دقیقه
میت‌بوک ایکس پرو، لپ‌تاپ سبک‌وزن جدید هواوی با سخت‌افزاری قدرتمند است که در این مطلب می‌توانید نگاه نزدیک زومیت به آن را مطالعه کنید.
تبلیغات

هواوی برخلاف رقیب کره‌ای خود، ترجیح داد گوشی هوشمند جدیدی در کنگره‌ی جهانی موبایل معرفی نکند و رویدادی جداگانه به رونمایی از پرچم‌دار سری پی خود در تاریخ ۷ فروردین اختصاص دهد؛ اما این موضوع بدان مفهوم نیست که چینی‌ها با دستی خالی به رویداد شهر بارسلونا آمده‌اند؛ چرا که هواوی در این رویداد لپ‌تاپی قدرتمند و سبک‌وزن را به جهانیان معرفی کرد. با زومیت همراه باشید تا نگاهی به MateBook X Pro داشته باشیم.

پیش از آغاز مطالعه‌ی نگاه نزدیک به لپ‌تاپ میت‌بوک ایکس پرو، شما را به تماشای اولین تجربه‌ی کاربری زومیت با این لپ‌تاپ دعوت می‌کنیم.

هواوی میت بوک ایکس پرو / Huawei matebook x Pro

اولین نکته‌ای که در ارتباط با میت‌بوک ایکس پرو به‌ چشم می‌خورد، کیفیت ساخت فوق‌العاده بالا و وزن فوق‌العاده پایین این لپ‌تاپ است. لپ‌تاپ‌ جدید چینی‌ها با وزن ۱.۳۳ کیلوگرمی، سبک‌تر از رقبای هم‌سطح خود محسوب می‌شود و با ضخامت ۱۴.۹ میلی‌متری (در ضخیم‌ترین بخش)، باریک‌تر از سایر محصولات رده‌بالا است.

هواوی میت بوک ایکس پرو / Huawei matebook x Pro

لپ‌تاپ‌ ۱۴ اینچی جدید Huawei، طراحی فوق‌العاده‌ای دارد و با لبه‌های تراش‌خورده در کنار سطح روتراشی‌شده‌، بسیار باشکوه به‌ نظر می‌رسد. با باز کردن در لپ‌تاپ، با تصویری فراگیر مواجه می‌شوید که به‌ لطف حاشیه‌های فوق‌العاده باریک نمایشگر و نسبت ۹۱ درصدی آن نسبت به پنل جلو حاصل شده است. هواوی این لپ‌تاپ را در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری روانه‌ی بازار خواهد کرد که هر دو مدل بسیار زیبا و جذاب هستند.

هواوی میت بوک ایکس پرو / Huawei matebook x Pro

کیبورد MateBook X Pro برای تایپ راحت‌تر در محیط‌های تاریک به نور پس‌زمینه مجهز شده است و با استناد به تجربه‌ی کوتاه ما از کار با این لپ‌تاپ، می‌توانیم بگوییم که تایپ‌ کردن با کیبورد آن بسیار لذت‌بخش است. ترک‌پد بزرگ میت‌بوک ایکس پرو پاسخ‌گویی مناسبی دارد و فرامین را بدون مکث اجرا می‌کند؛ ضمن اینکه پوشش شیشه‌ای آن باعث می‌شود حرکت انگشت به‌نرمی صورت گیرد.

هواوی میت بوک ایکس پرو / Huawei matebook x Pro

نکته‌ی جالب توجه دیگر در خصوص میت‌بوک ایکس پرو، تعبیه‌‌ شدن کلیدی برای وب‌کم بین کلید‌های F6 و F7 است که با فشردن آن، وب‌کم از زیر این کلید بیرون می‌آید.

نمایشگر ۱۴ اینچی میت‌بوک ایکس پرو لمسی است و به‌ لطف رزولوشن ۲۰۰۰ × ۳۰۰۰ پیکسلی، روشنایی ۴۵۰ نیتی و نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ خود، تصاویر را بسیار زنده، شفاف و با دقت رنگ بسیار خوبی به نمایش می‌گذارد، خوشبختانه Huawei پوششی از جنس گوریلا گلس نیز برای آن در نظر گرفته است تا ضمن افزایش مقاومت نمایشگر در برابر خراشیدگی، حرکت انگشت روی آن بسیار نرم باشد. زاویه‌ی دید ۱۷۸ درجه‌ای این نمایشگر، تجربه‌ی تماشای فیلم در آن را بسیار لذت‌بخش می‌کند.

هواوی میت بوک ایکس پرو / Huawei matebook x Pro

هواوی حسگر اثر انگشتی برای میت‌بوک ایکس پرو در نظر گرفته که با کلید پاور یکپارچه شده است و عملکرد بسیار بی‌نقصی به نمایش می‌گذارد؛ به‌طوری که تنها با یک بار فشردن کلید پاور، ضمن خارج‌ شدن لپ‌تاپ از حالت اسلیپ، فرآیند احراز هویت نیز صورت گیرد. این فرآیند توسط یک تراشه‌ی مجزا صورت می‌گیرد؛ بدین ترتیب ویندوز بدون آنکه اطلاعات شما در تماس با سیستم آنلاین قرار گیرد، هویتتان را تشخیص می‌دهد.

میت‌بوک ایکس پرو از پردازنده‌های نسل هشتم و چهار هسته‌ای اینتل بهره می‌برد و در بالاترین نسخه به پردازنده‌ی Core i7 8550u مجهز شده است. چینی‌ها تمامی نسخه‌های لپ‌تاپ جدید خود را به پردازنده‌ی گرافیکی GeForce MX150 با ۲ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی مجهز کرده‌اند که می‌تواند نیاز طیف گسترده‌ای از کاربران را مرتفع کند؛ اما چنانچه این GPU توان پردازشی مورد نیاز شما را تأمین نمی‌کند، می‌توانید از طریق پورت تاندربولت ۳، کارت گرافیک اکسترنال خود را به لپ‌تاپ متصل کنید.

هواوی میت بوک ایکس پرو / Huawei matebook x Pro

شما می‌توانید در بالاترین حالت، میت‌بوک ایکس پرو را با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع SSD سفارش دهید. لپ‌تاپ سبک‌وزن هواوی از یک سیستم صوتی Dolby Atmos مبتنی بر چهار اسپیکر، شامل دو توییتر (برای صدای زیر) و دو اسپیکر دیگر برای صدا‌های بم بهره می‌برد، کیفیت صدای تولیدی نیز مطلوب به‌ نظر می‌رسد.

میت‌بوک ایکس پرو از یک باتری ۵۷.۴ وات‌ ساعتی بهره می‌برد که به‌ ادعای هواوی می‌تواند حین پخش فیلم تا ۱۲ ساعت شارژدهی می‌کند. نکته‌ی جالب توجه، بهره‌گیری پورت شارژ USB-C از فناوری شارژ سریع به‌کاررفته در گوشی‌های هوشمند است که با نیم‌ساعت شارژ، ۶ ساعت عمر باتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هواوی میت بوک ایکس پرو / Huawei matebook x Pro

در حالت کلی به‌ نظر می‌رسد که هواوی توانسته‌ است از بسیاری جنبه‌ها، MateBook X Pro را به‌ محصولی ایده‌آل و مطلوب بدل کند. نمایشگری شفاف با حاشیه‌های بسیار باریک، بدنه‌ی فلزی خوش‌ساخت و سبک و سخت‌افزاری قدرتمند، از جمله‌ی مهم‌ترین ویژگی‌های محصول جدید چینی‌ها محسوب می‌شود.

هواوی میت بوک ایکس پرو / Huawei matebook x Pro
هواوی میت بوک ایکس پرو / Huawei matebook x Pro
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات