نوکیا 8 سیروکو معرفی شد؛ نمایشگر خمیده، دوربین دوگانه و پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵

یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
اچ‌ام‌دی لحظاتی پیش پرچم‌دار جدید نوکیا را با نام نوکیا ۸ سیروکو، نمایشگر خمیده و حاشیه‌های باریک رونمایی کرد.
تبلیغات

اچ‌ام‌دی گلوبال لحظاتی پیش در جریان رویداد اختصاصی خود در شهر بارسلونا و پیش از آغاز به‌کار رسمی کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC 2018)، از پرچم‌دار جدیدی با نام نوکیا ۸ سیروکو (Nokia 8 Sirocco) رونمایی کرد. این محصول از نمایشگر ۵.۵ اینچی خمیده با پنل pOLED و رزولوشن QHD‌ بهره می‌برد و نقش پرچم‌دار فنلاندی‌ها را در سال ۲۰۱۸ ایفا خواهد کرد. با توجه به باریک‌ بودن حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر، اچ‌ام‌دی حسگر اثر انگشت را به پنل پشتی دستگاه منتقل کرده است و به‌ نظر می‌رسد که دسترسی به آن ساده باشد.

نوکیا 8 سیروکو

نوکیا ۸ سیروکو مانند بسیاری از پرچم‌داران فعلی از ترکیب گوریلا گلس ۵ و فریم فلزی ساخته شده است و نمایشگر آن حاشیه‌های بسیار باریکی دارد. قلب تپنده‌ی پرچم‌دار جدید فنلاندی‌ها، پردازنده‌ی سال گذشته‌ی کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ خواهد بود و این پردازنده‌ی هشت هسته‌ای را ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4x و ۱۲۸ گیگابایت UFS2.1 همراهی می‌کند. اچ‌ام‌دی پرچم‌دار جدید خود را با نسخه‌‌ای نزدیک به نسخه خالص از اندروید ۸.۰ اوریو روانه‌ی بازار خواهد کرد.

نوکیا 8 سیروکو
مقاله‌های مرتبط:

    پرچم‌دار جدید فنلاندی‌ها از دوربین دوگانه بهره می‌برد که از دو سنسور ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی به‌ ترتیب با لنز‌های واید (f/1.75) و تله‌فوتو (f/2.6) تشکیل شده است که هر دو توسط شرکت زایس طراحی شده‌اند. اچ‌ام‌دی برای ثبت تصاویر سلفی، دوربین ۵ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم f/2.0 و زاویه‌ی دید واید ۸۴ درجه‌ای در نظر گرفته است. نوکیا ۸ سیروکو از یک حالت Pro Camera بهره می‌برد که امکان تغییر پارامترهای مختلف عکاسی نظیر وایت بالانس، سرعت شاتر و ایزو را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

    انرژی مورد نیاز گوشی هوشمند جدید اچ‌ام‌دی را یک باتری ۳۲۶۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌کند. اچ‌ام‌دی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را از پرچم‌دار جدید خود حذف کرده است؛ بنابراین برای متصل‌کردن هدفون‌ شخصی خود به این گوشی باید از تبدیل USB-C به جک ۳.۵ میلی‌متری تعبیه‌شده در جعبه‌ی آن استفاده کنید. نوکیا ۸ سیروکو در ماه آوریل ۲۰۱۸ و با قیمت ۷۴۹ یورو روانه‌ی بازار خواهد شد. 

    نوکیا 8 سیروکو / Nokia 8 sirocco
    نوکیا 8 سیروکو / Nokia 8 sirocco
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات