ال‌جی تایید کرد؛ سری G کنار گذاشته نشده است

یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مقامات ال‌جی تأیید کرده‌اند که گوشی بعدی از سری «جی» عرضه خواهد شد؛ با این‌حال برای توسعه این مدل، به مدتی زمان نیاز است.
تبلیغات

به دنبال رونمایی از نسخه جدید فبلت ال‌جی وی ۳۰ که V30S ThinQ نامیده می‌شود، بسیاری گمان کردند که سری G به آخر خط رسیده است و محصول دیگری از این خانواده معرفی نخواهد شد! با این‌حال، ال‌جی تأیید کرده است که گوشی‌های هوشمند جدیدی را از سری «جی» معرفی خواهد کرد؛ هرچند، ممکن است روند نام‌گذاری آن‌ها دستخوش تغییر شود. مشابه این خبر را از یک رسانه کُره‌ای نیز شنیده بودیم اما هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد که شرکت ال‌جی، خود رسماً این موضوع را تأیید کرده است.

ال‌جی ادعا می‌کند که با تصمیم‌گیری پیرامون گوشی‌های سری «جی» چندین ماه فاصله داریم؛ به همین جهت، ممکن است جانشین ال‌جی جی ۶ در پاییز آینده یا فوریه ۲۰۱۹ معرفی شود. عضو جدید سری «جی» یا هر گوشی پرچم‌دار دیگری که ال‌جی معرفی خواهد کرد؛ احتمالاً به ۱۸ ماه زمان نیاز دارد تا آماده شود. ضمن اینکه شرکت کُره‌ای به دنبال در پیش گرفتن روند جدیدی برای نام‌گذاری پرچم‌داران آینده خود است؛ به همین جهت، احتمالاً جانشین پرچم‌دار ۲۰۱۷ ال‌جی با نام تجاری جی ۷ به بازار عرضه نخواهد شد. 

سیاستی که توسط ال‌جی در بازار موبایل دنبال می‌شود، با تصمیمات گذشته این شرکت هم‌خوانی دارد؛ مدتی پیش اعلام شد به دنبال عملکرد مالی ضعیف بخش موبایل، کُره‌ای‌ها درنظر دارند تا پرچم‌دار جدید خود را با تأخیر بیشتری ارائه دهند و به گوشی‌های قبلی خود برای فروش بیشتر، زمان دهند. به همین جهت، به‌تازگی نسخه جدید فبلت وی ۳۰ معرفی شده است.

در مجموع، به‌نظر می‌رسد هر ۱۸ تا ۲۴ ماه یک‌بار شاهد عرضه گوشی جدیدی توسط ال‌جی خواهیم بود؛ پیش‌تر، این شرکت گوشی‌های سری جی را با فاصله یک ساله به‌روز می‌کرد و پس از گذشت شش ماه از معرفی پرچم‌داران خانواده «G»، فبلت‌های رده‌بالای ال‌جی از سری «V» ارائه می‌شد. عدم حذف پرچم‌داران سری «جی» ال‌جی می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران این برند آسیایی باشد؛ هرچند، شاید باید مدت زمان بیشتری را به منظور عرضه جانشین ال‌جی جی ۶ منتظر بمانید.

تنها زمان مشخص خواهد کرد که سیاست جدید ال‌جی، به کاهش زیان‌دهی بخش موبایل کمک خواهد کرد یا شرکت کُره‌ای را بیش از پیش به حاشیه می‌راند. هرچند به‌نظر نمی‌رسد که عرضه نسخه‌های جدید پرچم‌داران قدیمی، تصمیم درستی باشد؛ به عنوان مثال، V۳۰S ThinQ در حالی‌ با مشخصات قدیمی به بازار عرضه خواهد شد که سامسونگ تا چند هفته آینده، پرچم‌داران گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس را با دوربین کاملاً جدید و پردازنده قدرت‌مندتر در بازار کُره جنوبی و دیگر بازارهای عمده به فروش خواهد رساند. البته وی ۳۰ تینک نسبت به فبلت پرچم‌دار نیمه دوم ۲۰۱۷ ال‌جی، پیشرفت‌هایی داشته است؛ از جمله اینکه مدل مذکور با شش گیگابایت رم ارائه می‌شود و به قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز شده است که عملکرد دوربین را بهبود خواهد داد.

در رابطه با گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی، مدتی پیش اعلام شد که این مدل با اسم‌رمز «جودی» در حال توسعه است؛ هرچند، به‌نظر می‌رسید که گوشی ۲۰۱۸ شرکت کُره‌ای در ماه ژوئن معرفی خواهد شد. گمان می‌رود جانشین ال‌جی جی ۶ به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام و چهار گیگابایت رم مجهز شده باشد؛ ضمن اینکه مدل مذکور با بلندگوهای استریو «BoomBox» ارائه خواهد شد و از دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی با لنزهای F1.6 بهره می‌گیرد. ادعا شده است پرچم‌دار ۲۰۱۸ به نمایشگری ۶.۱ اینچی از نوع MLCD+ مجهز خواهد بود؛ این نوع پنل، مصرف انرژی کم‌تری نسبت به پنل‌های مرسوم IPS LCD دارد و همین موضوع باعث خواهد شد تا شارژدهی باتری افزایش پیدا کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات