تصویری از گوشی‌های بدون حاشیه‌ اکسپریا ایکس زد 2 و ایکس زد 2 کامپکت سونی منتشر شد - بروزرسانی

یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
تصویری از اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت، نخستین گوشی‌های سونی با حاشیه‌‌های باریک نمایشگر منتشر شد.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند که به بهره‌گیری از طراحی بدون حاشیه و نمایشگر‌های کشیده با نسبت تصویر ۱۸:۹ گرایش پیدا کرده‌اند، سونی تاکنون ترجیح داده بود به طراحی قدیمی با حاشیه‌های قطور نمایشگر و نسبت تصویر مرسوم ۱۶:۹ وفادار بماند؛ اما به‌ نظر می‌رسد که این روند در آینده‌ی نزدیک تغییر خواهد کرد؛ چرا که دقایقی پیش، ایوان بلس، فاش‌کننده‌ی نامدار دنیای فناوری، تصویری از نخستین گوشی‌های سونی با حاشیه‌های باریک نمایشگر منتشر کرد. گفته می‌شود که سونی این گوشی‌ها را با نام‌های اکسپریا ایکس‌زد ۲ و ایکس‌زد ۲ کامپکت در جریان رویداد MWC 2018 معرفی خواهد کرد.

    به گفته‌ی افرادی که تجربه‌ی استفاده از پرچم‌داران جدید سونی را دارند، اکسپریا ایکس‌زد ۲ از نمایشگری ۵.۷ اینچی بهره می‌برد و نسخه‌ی کامپکت این گوشی به یک نمایشگر ۵.۰ اینچی مجهز شده است. قلب تپنده‌ی هر دو محصول، تراشه‌ی قدرتمند کوالکام، موسوم به اسنپدراگون ۸۴۵ خواهد بود و سونی آن‌ها را به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۸.۰ اوریو روانه‌ی بازار خواهد کرد.

    اکسپریا ایکس زد ۲ / Xperia XZ2

    Xperia XZ2 از طراحی مبتنی بر ترکیب شیشه‌ی سه‌بعدی و آلومینیوم بهره می‌برد و به‌ لطف بهره‌گیری از زبان طراحی مدرن، نسبت تصویر نمایشگر آن بالاتر از نسل پیشین پرچم‌داران سونی است. پنل‌های شیشه‌ای این گوشی براق هستند و ژاپنی‌ها آن را در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، سبز و صورتی به بازار عرضه خواهند کرد. در طرف دیگر، نسخه‌ی کامپکت پرچم‌دار جدید سونی از بدنه‌ی ضد خش پلی‌کربنات بهره خواهد برد. نمایشگر هر دو گوشی فول‌ اچ‌دی خواهد بود و پوششی از نوع گوریلا گلس ۵ از آن‌ در برابر ضربه و خراشیدگی محافظت خواهد کرد.

    پرچم‌دار جدید سونی از همان سنسور ۱۹ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 به‌کاررفته در گوشی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم بهره می‌برد؛ این سنسور قادر به ثبت ویدیوهای 4K HDR و فیلم‌های سوپر اسلوموشن با رزولوشن فول اچ‌دی خواهد بود؛ البته چینش اجزای دوربین ایکس‌زد ۲ کمی متفاوت خواهد بود. درست‌ مانند گوشی‌های میان‌رده‌ی ایکس‌ای ۲ و ایکس‌ای ۲ اولترا که در رویداد CES امسال رونمایی شدند، حسگر اثر انگشت مدل‌های جدید سونی در پشت آن‌ها قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب از کلید پاور جدا خواهد شد.

    اسپیکرهای استریوی «S Force» در پنل جلوی گوشی جای خواهند گرفت و در مدل ایکس‌زد ۲، صدای خروجی به‌ لطف یک سیستم فیدبک هپتیکی، با لرزش گوشی هماهنگ خواهد شد؛ البته این قابلیت در نسخه‌ی کامپکت ارائه نخواهد شد. اکسپریا ایکس‌زد ۲ از یک باتری ۳۱۸۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ از طریق پورت USB-C و به‌صورت بی‌سیم بهره خواهد برد؛ اما باتری نسخه‌ی کامپکت، ۲۸۷۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد بود و امکان شارژ بی‌سیم آن فراهم نخواهد داشت.

    بروزرسانی:

    تصاویر جدیدی از دو گوشی‌ هوشمند جدید سونی که هنوز رونمایی نشده‌اند، فاش شده که جزئیات بیشتری از این دو گوشی هوشمند نشان می‌دهد. در دو تصویر اول که به‌تازگی منتشر شده‌اند، می‌توان اکسپریا ایکس زد ۲ را مشاهده کرد که شامل تصویر رندری از نسخه‌ی مشکی اکسپریا ایکس زد ۲ در کنار تصویر دیگری است که رنگ‌های مختلف این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد.

    اکسپریا ایکس زد 2
    اکسپریا ایکس زد 2

    تصویر زیر، اکسپریا ایکس زد ۲ کامپکت را در رنگ‌های مختلف نمایش می‌دهد.

    اکسپریا ایکس زد 2

    برای اطلاعات بیشتر، با زومیت و پوشش جامع آن از رویداد MWC 2018 همراه باشید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات