بلک بری KeyOne از سنسوری حرفه‌ای برای تشخیص اثر انگشت بهره می‌برد

جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
KeyOne نام جدیدترین محصول معرفی‌شده توسط شرکت بلک‌بری است که از یک سنسور اثر انگشت حرفه‌ای در زیر دکمه‌ی اسپیس استفاده می‌کند.
تبلیغات

محصولی که بلک‌بری در MWC 2017 معرفی کرد، پیش از این با نام مرکوری شناخته می‌شد. اما این شرکت در نهایت گوشی جدید خود را با نام KeyOne معرفی کرد. بلک‌بری باز هم تصمیم گرفت در گوشی خود از کیبورد کامل QWERTY استفاده کند. این شرکت قصد دارد نیازهای بالقوه‌ی بازار به این نوع از کیبوردها را نشان دهد.

اما کیبورد محصول جدید بلک‌بری، یک کیبورد ساده نیست. این سخت‌افزار شبیه به‌ نوعی تاچ پد است که برای تایپ حروف نیاز به فشار زیاد ندارد. قابلیت فوق‌العاده‌ی دیگر صفحه کلید KeyOne، سنسور اثر انگشتی است که زیر دکمه‌ی اسپیس جاسازی شده است. این قابلیت، KeyOne را به اولین گوشی هوشمندی تبدیل می‌کند که از سنسور اثر انگشت درون دکمه‌ی دستگاه استفاده کرده است.

ماژول مورد استفاده برای این سنسور، توسط شرکت Fingerprint Cards AB طراحی و تولید شده و تغییرات لازم برای هماهنگی هرچه بهتر با نرم‌افزارها و شناسایی فوق سریع، به آن اضافه شده است.

سنسور تاچ FPC1145 سنسوری است که برای دکمه‌های هوشمند مناسب است. این قطعه‌ی سخت‌افزاری انعطاف‌پذیری بالایی دارد و به فناوری شناسایی پیکسل در سه بعد مجهز است. این حسگر هوشمند می‌تواند انگشت کاربر را در حالت خیس یا خشک به‌خوبی تشخیص دهد و علاوه بر آن، چرخش انگشت نیز اثری در دقت تشخیص آن نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد تولیدکنندگان دیگر گوشی‌های هوشمند نیز به‌زودی از این سنسور در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی محصولات خانه‌ی هوشمند خود استفاده کنند. بازار فناوری سنسورهای اثر انگشت در وضعیت مناسبی قرار دارد و درخواست برای این فناوری روز به روز در حال افزایش است. یکی از دلایل این افزایش درخواست نیز تبدیل شدن این فناوری به قابلیتی استاندارد در گوشی‌های هوشمند است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات