مدیر اینتل ناخواسته پهنای باند Thunderbolt 5 را افشا کرد

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مدیران اینتل با انتشار عکسی در توییتر به پهنای باند تاندربولت ۵ اشاره کرده است و بر همین اساس، به نظر می‌رسد این نسخه، پهنای باند ۸۰ گیگابیت بر ثانیه خواهند داشت.
تبلیغات

چند ماه پیش مدیر بخش I/O اینتل اعلام کرده بود که این شرکت انتظار دارد پهنای باند ۴۰ گیگابیت بر ثانیه تاندربولت ۴ را حدودا دو برابر کند. حالا یکی از مدیران اینتل به‌صورت تصادفی عکسی در توییتر منتشر کرد که این مسئله را تأیید می‌کند و نشان می‌دهد که پهنای باند نسل بعدی تاندربولت، به ۸۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

بر اساس گزارش AnandTech، گرگوری برایانت، از مدیران اینتل که برای سفر کاری به یکی از مراکز تحقیق و توسعه شرکت رفته بود، عکس‌هایی از سفرش منتشر کرد که در یکی از آن‌ها اطلاعاتی از تکنولوژی نسل بعد تاندربولت دیده می‌شد. در حین بازدید برایانت از این مرکز، پوستری روی دیوار دیده می‌شود که در آن نوشته شده «80G PHY Technology»؛ یعنی اینتل در حال کار روی لایه فیزیکی (PHY) برای اتصال ۸۰ گیگابیت بر ثانیه است.

مشخصات تاندربولت ۵

در خط دوم این پوستر نوشته شده: «یواس‌بی ۸۰ گیگایت برای پشتیبانی از اکوسیستم فعلی USB-C هدف‌گذاری شده است» و به این معنی است که اینتل قصد دارد همچنان از اتصال USB-C پشتیبانی کند؛ اما پهنای باند مؤثر آن را دو برابر خواهد کرد. البته عکس مذکور بلافاصله پس از انتشار، از صفحه توییتر برایانت حذف شد. دلیل این اقدام می‌تواند این باشد که اینتل در مورد برآورده کردن ۱۰۰ درصدی این قابلیت مطمئن نیست یا قصد دارد اطلاعات مربوط به تاندربولت ۵ را نزدیک به زمان عرضه اعلام کند.

پهنای باند بیشتر تاندربولت ۵ برای SSD‌-های NVMe یا RAID-های دسکتاپ مزیت بزرگی خواهد بود و همچنین به مانیتورهای با رزولوشن بالا و نرخ نوسازی‌های سریع‌تر کمک خواهد کرد.

به نظر شما آیا اینتل در نسل جدید تاندربولت قادر به دستیابی به پهنای باند ۸۰ گیگابیت بر ثانیه خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات