AMD برای رفع مشکل اتصال USB راهکار ارائه‌شده در ردیت را پیشنهاد می‌کند

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
ای ام دی دو هفته است که روی مشکل پیش‌آمده برای اتصال USB در مادربردهای سری ۵۰۰ کار می‌کند؛ اما به راهکار مشخصی نرسیده است؛ به‌همین‌دلیل، به کاربران می‌گوید سراغ راهکارهای ردیت بروند.
تبلیغات

حدودا دو هفته قبل ای ام دی (AMD) با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد از گزارش‌های کاربران درباره‌ی از‌دست‌رفتن اتصال USB در مادربردهای مبتنی‌بر تراشه‌های X570 و B550 آگاه است. از آن زمان تاکنون، مهندسان ای ام دی شروع ‌به کار کردند تا مشکل را ریشه‌یابی و حل کنند؛ اما هنوز به موفقیت مشخصی نرسیده‌اند. در‌حال‌حاضر، دستورالعمل اصلی ای ام دی این است کاربران از روش‌های مطرح‌شده در انجمن ردیت استفاده کنند.

در دو هفته‌ی اخیر، ای ام دی گزارش‌های بیشتری از کاربران جمع‌آوری کرده است تا اطلاعات جامع‌تری درباره‌ی مشکل کسب کند و بهتر به ‌فکر پیداکردن راه چاره باشد. طبق پست‌های عمومی ردیت، می‌توانیم تصویری کلی از نوع مشکل به‌دست بیاوریم. براساس گزارش خبرگزاری تک‌اسپات، به‌نظر می‌رسد در سیستم‌های مجهز به مادربردهای سری ۵۰۰ و پردازنده‌های رایزن سری ۳۰۰۰ یا ۵۰۰۰‌، اتصال دستگاه‌های متکی‌بر USB ناگهان از دست می‌رود یا اتصالشان با مشکل مواجه می‌شود. بررسی ردیتورها نشان می‌دهد مشکل یادشده بیشتر در سیستم‌هایی رخ می‌دهد که از پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 3000 برخوردار هستند و به دستگاه‌هایی با پهنای باند زیاد متصل می‌شوند.

به‌بیان‌دیگر،‌ احتمالا مشکل به مقدار داده‌‌ای ارتباط دارد که بین قطعات مختلف در جریان است‌. برخی از کاربران ردیت راهکارهایی ارائه دادند تا کاربران سیستم‌های متأثر حجم داده‌ی در جریان را کاهش دهند. یکی از راهکار برای عملی‌کردن این کار، استفاده از رابط PCIe 3.0 و دیگری غیرفعال‌سازی حالت‌های C-States گلوبال (نسخه‌ی CPU از اسلیپ) است. 

یکی از ردیتورها می‌گوید مشکل یادشده باعث شده است نتواند از سیستمش استفاده کند؛ به‌همین‌دلیل، از ای ام دی خواسته است مبلغی را بازپرداخت کند که برای خرید پردازنده‌ی سیستمش داده است. ای ام دی در ایمیلی ضمن رد درخواست بازپرداخت، پیشنهاد کرد این کاربر نرم‌افزار مادربرد و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و درایور تراشه‌ی رایزن را به‌روزرسانی کند و اگر مشکل پابرجا بود، سراغ غیرفعال‌سازی C-States و استفاده از رابط PCIe 3.0 برود. بدین‌ترتیب، ای ام دی راهکار ارائه‌شده در ردیت را به‌عنوان راهکاری رسمی می‌شناسد. 

ای ام دی در ایمیلی جدید تأکید می‌کند مهندسانش به‌شدت مشغول تحقیق روی این مشکل هستند و این تحقیقات را در اولویت قرار داده‌اند. 

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات