اولین مادربرد AM4 مجهز به تاندربولت 4 معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مادربرد جدید که با نام ProART B550-Creator شناخته می‌شود، اولین مادربرد AM4 دنیا با تاندربولت 4 است و فناوری‌های ارتباطی متنوعی دارد.
تبلیغات

ایسوس به‌تازگی ProART B550-Creator را معرفی کرده است. ProART B550-Creator نخستین مادربرد مجهز به سوکت AM4 محسوب می‌شود که از استاندارد تاندربولت 4 (Thunderbolt 4) پشتیبانی می‌کند. این مادربرد ایسوس در ماه آینده‌ی میلادی با قیمت ۲۹۹ دلار در بازار عرضه می‌شود.

بر اساس گزارش تامز هاردور، این مادربرد ایسوس همچون دیگر مادربردهای سری ProART طراحی مینیمالیستی دارد که شامل نمای مشکی در بخش بیرونی با رگه‌هایی از رنگ طلایی است. Asus ProART B550-Creator از ساب‌سیستم تحویل انرژی قدرتمند ۲+۱۲ فاز بهره می‌گیرد که فرایند خنک‌سازی آن توسط دو هیت‌سینک ضخیم انجام می‌پذیرد.

مادربرد با ترکیبی از کانکتورهای برق هشت پین EPS و چهار پین ATX انرژی مورد نیاز پردازنده‌ی مرکزی (CPU) را تأمین می‌کند. ProART B550-Creator با چهار اسلات حافظه‌ی DDR4 همراه شده است و از حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی رم پشتیبانی می‌کند. ایسوس نگفته است  ProART B550-Creator تا چه فرکانسی از حافظه‌ی رم را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد. 

نمای سه رخ مادربرد ایسوس Asus ProART B550-Creator

ProART B550-Creator چهار کانکتور عادی SATA III برای هارددرایوها و SSD-های مرسوم ارائه می‌دهد. این مادربرد از دو اسلات M.2 بهره‌مند است تا بتوانید درایوهای ذخیره‌سازی پرسرعت را در آن قرار بدهید. منطقی است که اسلات اصلی M.2 از رابط PCIe 4.0 x4 استفاده کند؛ اما هنوز از ماهیت دومین اسلات M.2 مادربرد جدید ایسوس خبردار نیستیم.

قیمت مادربرد ایسوس ProART B550-Creatorا۲۹۹ دلار است

اسلات‌های M.2 مادربرد ProART B550-Creator از سیستم مانت ضامن‌دار جدید ایسوس استفاده می‌کند که به ‌لطف آن، فرایند نصب SSD سریع و بسیار ساده انجام می‌گیرد. ایسوس سیستم مانت ضامن‌دار را حدودا یک ماه پیش معرفی کرده بود. 

مادربرد ایسوس ProART B550-Creator از سه اسلات PCIe x16 و دو اسلات PCIe x1 استفاده می‌کند. از آن‌جایی که صفحه‌ی مادربرد ایسوس در وب‌سایت رسمی این شرکت هنوز راه‌اندازی نشده است، نمی‌دانیم سرعت اسلات‌ها چقدر است. ProART B550-Creator مادربردی است که برای افراد حرفه‌ای و هنرمندان نوآور طراحی شده و طبیعی است که دارای جدیدترین فناوری‌‌های ارتباطی باشد.

پورت های پشتی مادربرد ایسوس Asus ProART B550-Creator

این مادربرد مجهز به دو درگاه تاندربولت 4 به‌ همراه درگاه دوگانه‌ی Ethernet (اترنت) ۲٫۵ گیگابیتی است. پنل پشتی مادربرد از دو درگاه USB 2.0، چهار درگاه USB 3.0، یک کانکتور ترکیبی PS/2، یک درگاه DisplayPort و یک درگاه استاندارد HDMI میزبانی می‌کند. 

سیستم صوتی مادربرد Asus ProART B550-Creator بر پایه‌ی کدک صوتی Realtek ALC1220A طراحی شده  که از دیگر بخش‌های مادربرد جدا است. مادربرد جدید ایسوس از خازن‌های صدامحور و امپلی‌فایر مجتمع استفاده می‌کند. مادربرد ProART B550-Creator پنج جک ۳٫۵ میلی‌متری صوتی و یک کانکتور SPDIF-Out برای اتصال دستگاه‌های صوتی دارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی مادربرد جدید ایسوس چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات