گوگل پیش فروش Dev Board Mini را شروع کرد

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
Dev Board Mini کامپیوتر تک‌بردی مشابه رزربری پای است که گوگل آن‌را مخصوص توسعه‌دهنده‌ها ساخته‌است.
تبلیغات

گوگل پس از مدت‌ها بالاخره کامپیوتر تک برد خود با نام Coral Dev Board Mini را برای توسعه‌دهنده‌ها دردسترس قرار داد. این برد کوچک با ابعاد ۴۸ در ۶۴ میلی‌متر دارای یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای مدیاتک 8167s با معماری آرم، ۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع EMMC و ۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR3 است.

قلب تپنده‌ی برد کوچک گوگل از چهار هسته‌ی Cortex-A35 به‌عنوان CPU و چهار هسته‌ی PowerVR GE8300 شرکت ایمجینیشن برای قدرت بخشیدن به GPU  استفاده می‌کند. 

علاوه‌بر آنچه از گفته شد، کورال برد مجهز به یک کمک‌پردازنده به‌نام Google Edge TPU نیز است؛ که درحضور ماژولی با نام Coral Accelerator Module می‌تواند تا 4TOPS قدرت پردازشی به دستگاه اضافه کند.

به لطف تراشه‌ی مدیاتک MT7668، برد گوگل از استاندارد بلوتوث ۵.۰ و همچنین وای‌فای ۵ پشتیبانی خواهد‌کرد. گوگل برای ورودی و خروجی ویدئو از یک پورت  micro HDMI 1.4 بهره میگرد؛ اما یک کانکتور ۳۹ پین نیز برای اتصال FFC به نمایشگر دارای ۴ لاین MIPI-DSI نیز در نظر گرفته‌است. همچنین یک جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری، یک PDM دیجیتال و یک ترمینال بلندگوی ۲ پین نیز روی برد وجود دارد.

هدر ۴۰ پین برد جدید گوگل و استفاده از توزیع مخصوصی از لینوکس با نام مندل (Mendel) آن را به جایگزین خوبی برای رزبزی‌پای تبدیل خواهد‌کرد.

کامپیوتر تک‌برد گوگل با قیمت ۹۹ دلار پیش‌فروش می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات