مادربوردهای X99 ایسوس رسما در ایران معرفی شدند

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
مطالعه 4 دقیقه
شب گذشته، ایسوس در مراسم ویژه‌ای که با حضور مدیران ارشد این شرکت در ایران و اصحاب رسانه برگزار شد از نسل جدید مادربردهای مبتنی بر پردازنده‌ی x99 اینتل رونمایی کرد.
تبلیغات

در ابتدای مراسم حسام ریاضی مدیر فروش قطعات ایسوس در ایران با اشاره به 25 سال فعالیت و حضور موفق ایسوس در عرصه تولید محصولات و فناوریهای نوین به معرفی جدیدترین مادربورد های  این شرکت پرداخت. وی با بیان جوایز و عناوین متعددی که در سال‌های گذشته توسط ایسوس کسب شد نگاهی نیز به امکانات انحصاری ایسوس داشت. مدیر فروش قطعات ایسوس در ادامه پس از معرفی نسلهای مختلف مادربوردهای ایسوس و پردازنده های جدید اینتل و همکاری متمادی این دو غول فناوری، به معرفی کلی مادربوردهای جدید X99 پرداخت.

بخش دوم این مراسم با هدف آشنایی بیشتر با جزئیات و فناوری‌های اختصاصی مادربوردهای جدید ایسوس ادامه یافت. در این بخش از مراسم مجید کشاورز مدیر روابط عمومی و محمد کنعانی مقدم مدیر امور نمایندگی های ایسوس در برنامه‌ای تعاملی به معرفی تمامی ویژگی‌ها، فناوری‌ها و امکانات این مادربوردها پرداختند.

مادربوردهای سری جدید  ایسوس مبتنی بر چیپست X99 اینتل طراحی و ساخته شده اند و به فناوری های اختصاصی ویژه ای از جمله OC Socket و 5-Way Optimization مجهز شده اند تا بالاترین سطح از کارایی و عملکرد آخرین پردازنده های سوکت LGA 2011 V3 از خانواده Core i7 دست پیدا کنند.

OC Socket که به عنوان وجه تمایز مادربوردهای ایسوس در مقایسه با سایر برندها معرفی شده از پین های بیشتری نسبت به سوکت استاندارد LGA2011-V3  در مادربورد هایX99  برخوردار است. در حین عملیات اورکلاکینگ این موضوع باعث بهبود پایداری در زمان افزایش ولتاژ خواهد شد و در نهایت منجر به افزایش کارایی در آخرین سری از پردازنده های 6/8 هسته‌ای اینتل و حافظه‌های DDR 4 می شود. یکی از مزایای  OC Socket پایداری ولتاژ است. ایسوس دعا کرد که تنها برند در دنیا است که توانسته به واسطه استفاده از سوکت اختصاصی خود به فرکانس بیش از 3000 مگا هرتز با ولتاژ 1.35 ولت دست یابد و این مهم در صورتی اتفاق افتاده است که در سوکت‌های استاندارد و در فرکانس 2800 مگاهرتز ولتاز به 1.65 ولت می‌رسد. همچنین اورکلاک رها توانسته‌اند به واسطه OC Socket و خنک کننده مرجع به فرکانس 5 گیگاهرتز دست یابند.

5-Way Optimization یکی دیگر از امکانات ویژه این مادربوردها است و همانگونه که از نام آن پیداست به 5 روش منحصربفرد کارایی سیستم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این فناوری شامل TPU، EPU ، ماژول VRM Digi+، Fan Xpert 3 و Turbo App  است که همگی در جهت افزایش عملکرد، کارایی و ثبات سیستم در زمان فعالیت و در زمان اورکلاکینگ پیاده سازی شده‌اند.

یکی دیگر از نکاتی که در این بخش به آن اشاره شد پیاده سازی حافظه های DDR4 روی مادربوردهای X99 بود. سرعت و ظرفیت این حافظه ها در مقایسه با نسل پیشین دو برابر بیشتر بوده و این در حالی است که مصرف انرژی آنها 20 درصد کاهش یافته است. معرفی امکانات گرافیکی پیشرفته در به کارگیری چندین کارت گرافیکی، نشان گر هوشمند سخت افزاری-سوئیچ SLI/CFX و بایوس هوشمند این مادربوردها از دیگر نکات ذکر شده در این بخش بود.به همین منظور ایسوس یک سویچ سخت افزاری برروی مادربورد های سری جدید خود تعبیه نموده است که به کاربر  و در صورت استفاده از چند کارت گرافیک ،سوکت های مناسب PCI-E را به کاربر معرفی می نماید.

Fan Extension Card یک قطعه جداگانه می باشد که امکان کنترل مجزای فنهای سیستم را فراهم می‌کند و این فناوری برای رسیدن به بهترین عملکرد سیستم خنک کنندگی ایده آل است.در ادامه کارت توسعه Hyper M.2 x4 فناوری معرفی شد که سرعت انتقال داده‌ها را حداکثر به 32 گیگابیت بر ثانیه می‌رساند و از تمامی دستگاه های M.2 شامل کارت های 30 میلمتری تا کارت های 110 میلیمتری پشتیبانی می‌کند.

اما مادربوردهای سری  X99 ایسوس  از  استاندارد 802.11ac پشتیبانی می‌کنند. اولین مادربوردهای مجهز به این فناوری نیز به نام ایسوس به ثبت رسید. این فناوری از پیکربندی آنتن 3x3 برخوردار است که از سه آنتن برای دریافت و سه آنتن برای ارسال اطلاعات استفاده میکند و سرعت انتقال اطلاعات را به حداکثر 1300 مگابیت بر ثانیه می‌رساند. این استاندارد در کنار امکانات رایانش ابری که توسط سرورهای قدرتمند ایسوس پشتیبانی می‌شود دسترسی کاربران را در هر زمان و هر لحظه میسر میسازد.

از دیگر امکانات اتصالی مادربورد X99 که در این مراسم به آن اشاره شده فناوری کارت توسعه TunderboltEX II بود. این فناوری به کاربران اجازه می دهد تا انتقال اطلاعات را با حداکثر سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه و 4 برابر سریع تر از USB 3.0 انجام دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات