گیگابایت اولین مادربرد X99 خود را با نام X99 Gaming G1 معرفی کرد

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
شرکت گیگابایت به تازگی تصویری از جعبه و مادربرد X99 GAMING G1 WIFI منتشر کرده است. این مادربرد که از سوکت 2011 بهره گرفته، قابلیت پشتیبانی از نسل آینده پردازنده‌های Haswell مانند Intel Core i7-5960X, Core i7-5930K,Core i7-5820K  را دارد.
تبلیغات

مادربرد جدید گیگابایت از 8 شکاف حافظه رم DDR4 پشتیبانی می‌کند که ارتباط چهار کاناله را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حافظه‌های DDR4 سریع‌تر و بهینه‌تر از DDR3 هستند. این مادربرد همچنین دارای ۱۰ درگاه SATA 6  در پانل پشتی است که دو عدد از این درگاه ها قابلیت اتصال SATA EXPRESS  را دارند. دو درگاه با یک شکاف M.2 نیز در نظر گرفته شده است. در محوطه شکاف M.2 یک شکاف mini PCIe  وجود دارد که شامل یک ماژول WIFI با آنتن در پانل پشتی است. اینطور که از تصاویر پیداست کاربر می تواند همزمان از شکاف M.2 و ماژول Wifi به همراه چند کارت گرافیک استفاده کند. طراحی هیت سینک‌ها در قسمت پایینی مادربرد به حالتی است که مزاحم اتصال قطعات دیگر نشود.

با توجه به اینکه قسمت پانل پشتی مادربرد در تصاویر منتشر شده آنچنان قابل مشاهده نیست، اما می توان گفت که در پایین مادربرد دو درگاه USB 3 و USB 2 و یک عدد ThunderBolt وجود دارد.

این مادربرد همانند مادربرد Z97X-GAMING G1 WIFI-BK  که قدرتمندترین مادربرد گمینگ سری Z97 گیگابایت به شمار می‌رود، دارای فن آوری‌های صوتی بسیار قوی با AMP-UP و پردازنده 4 هسته ای Creative Core 3D  است که انتظار می‌رود کیفیت صدا بالایی داشته باشد. یک چیپ‌ست شبکه Killer E2200 به همراه کنترلر Intel Gigabit در این مادربرد تعبیه شده است که به صورت ترکیبی بالاترین سطح اتصال به شبکه را فراهم می‌سازند. و در آخر این مادربرد از نصب چندگانه AMD Corssfire  و Nvidia SLI  پشتیبانی می‌کند.

این مطالب بر اساس تصاویر منتشر شده است و هنوز اطالاعات رسمی از  این مادربرد پخش نشده است. طبق اعلام گیگابایت این مادربرد به زودی وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات