پرچمداران اورکلاکینگ سری 9 گیگابایت

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
گیگابایت در رده مادربوردهای سری 9 خود سه مدل مادربرد اورکلاکینگ ارائه کرده است که Z97X-SOC، Z97X-SOC Force و Z97X-SOC Force LN2 نامگذاری شده‌اند.
تبلیغات

هر سه مدل مادربورد اورکلاکینگ سری 9 گیگابایت از نسل چهارم و پنجم پردازنده های Intel پشتیبانی می‌کنند. نحوه توان‌رسانی به پردازنده در هنگام اورکلاکینگ از اهمیت بالایی برخوردار است و گیگابایت به همین دلیل از تامین کننده‌های توان دیجیتالی با دقت بسیار بالا استفاده کرده است.

همچنین تمام سطح سوکت پردازنده این مادربوردها از لایه ای از طلا پوشانده شده است که رسانایی بیشتر و دوام بالاتری نسبت به سوکت های معمولی پیدا می‌کند. پشتیبانی از چهار شکاف PCI-E و قابلیت اتصال چهار کارت گرافیک در حالت چهار مسیره، امکان تجربه اورکلاک چهار GPU و ثبت رکورهای جدید را نیز به اورکلاکرهای حرفه‌ای می‌دهد. این مادربوردها از درگاه های پرسرعتی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به درگاه SATA Express و USB3.0 اشاره کرد.

یکی از امکانات منحصر به فرد مادربوردهای اورکلاکینگ گیگابایت فناوری OC IGNITION است که این امکان را فراهم می‌کند که زمانی که سیستم به دلیل افزایش یا کاهش بیش از حد دما خاموش می‌شود، فن‌ها یا دیگر سیستم‌های خنک کننده همچنان به کار خود ادامه دهند تا سیستم سریع‌تر به دمای عادی برسد و مجددا راه‌اندازی شود.

سوییچ‌های سخت‌افزاری OC DIMM و OC PCI نیز یکی دیگر از امکانات بسیار مفید و کاربردی برای اورکلاکرهای حرفه‌ای هستند. این سوییچ‌ها به کاربر این امکان را می‌دهند تا در هر زمانی که می‌خواهد به طور دستی و به صورت لحظه ای هر یک از خطوط PCI یا DIMM (حافظه رم) خود را از مدار خارج کرده و غیرفعال کند.

به این ترتیب برای غیرفعال کردن یک کارت گرافیک یا حافظه نیازی به جداسازی فیزیکی قطعه نیست و این کار با یک کلید کوچک انجام می‌گیرد. از جمله دیگر امکانات کاربردی این مادربوردها می‌توان به کلیدهای مجتمع موجود روی مادربورد با عنوان OC Touch ،UEFI DualBIOS با داشبور جدید و بهینه سازی شده و رابط کاربری بایوس پیشرفته و کامل با سه حالت مختلف اشاره کرد.

هر سه این مادربورد گیگابایت طراحی‌های پیشرفته و حرفه‌ای دارند و می‌توان به سادگی با آنها اورکلاک کرد. اما مدل SOC Force LN2 به شکل خاصی تولید شده که تنها مخصوص اورکلاکرهای حرفه‌ای است که قصد دارند به رکوردهای جهانی دست پیدا کنند. جدیدترین رکورد ثبت شده با این مادربورد برای حافظه رم DDR3 عدد 4620 مگاهرتز است که بالاترین رکورد جهانی حال حاضر محسوب می شود.

مادربوردهای Z97X-SOC و Z97X-SOC FORCE در حال حاضر با 3 سال گارانتی آواژنگ در بازار های کشور موجود هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات