MSI رسما از مادربردهای سری ECO رونمایی کرد

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
در سری جدید مادربردهای MSI که در نمایشگاه کامپیوتکس ماه گذشته، برای اولین بار در معرض نمایش قرار گرفتند، قابلیت‌هایی در نظر گرفته شده، تا مصرف انرژی بدون کوچک‌ترین افت در کارایی‌، تا 40 درصد کاهش یابد.
تبلیغات

علاوه بر اینکه می‌توان در تنظیمات بایوس، قابلیت‌های کم اهمیت را غیر فعال کرد، نرم افزار تحت ویندوز MSI برای این سری به صورت خودکار برق رسانی به بخش‌های سخت‌افزاریِ مجریِ وظایف غیر ضروری را قطع می‌کند. مثلا در مواقعی که کاربر از درگاه‌های USB و Ethernet، گذرگاه‌های SATA و PCI یا دیگر ورودی و خروجی‌های صوتی و تصویری استفاده نمی‌کند، آن‌ها را در حالت خاموش نگه می‌دارد. به ادعای شرکت سازنده، مبنای طراحی این مادربردها بر استفاده بسیار کم و بهینه از انرژی قرار داده شده، به گونه‌ای که بدون کوچک‌ترن آسیبی به کارایی یا سلامت دستگاه، الکتریسیته با هدف مندی بالا و مدیریت دسترسی، میان قطعات تقسیم شده و ضمن جلوگیری از اطلاف انرژی الکتریکی، گرمای کمتری تولید شود.

f35e3a75-161f-45d8-b3bd-6a91f3a1f4f4

تنها سه مدل از این خانواده تولید شده که عبارت‌اند از: H97M ECO، B85M ECO و H81M ECO که به ترتیب از چیپست‌های کنترلی H87، B85 و H81 اینتل استفاده کرده و از آخرین نسل پردازنده‌های این شرکت که از سری S یا T (مدل‌های کم مصرف) پشتیبانی می‌کنند. درگاه SATA 3، پشتیبانی دو کاناله از رم‌های DDR 3  و پورت‌های USB 3.0 و Gigabit LAN اینتل از جمله دیگر ویژگی‌های سری ECO است. اضافه بر امکان شخصی سازی تنظیمات توسط کاربر، یک دکمه اختصاصی به نام ECO هم بر بدنه‌ی مادربرد قرار گرفته که تنظیمات ذخیره سازی انرژی را به پیش‌فرض کارخانه برمی‌گرداند.

در این مادربردها از خازن‌های کلاس 4 Military استفاده شده که به مقاومت زیاد و عمر طولانی شناخته می‌شوند. فناوری Guard-Pro ام اس آی هم برای محافظت کلی سیستم به کار گرفته شده است. در مورد زمان عرضه عمومی و قیمت نهایی، هنوز اطلاعاتی منتشر نشده. همچنین مشخص نیست که آیا مدل‌های این سری، توسط وارد کنندگان رسمی MSI، وارد کشور خواهند شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات