ثبت رکورد 4500 مگاهرتز حافظه توسط مادربرد جدید گیگابایت

یک‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
گیگابایت با عرضه مادربردهای سری 9 خود جهش قابل توجهی را در کارایی و پایداری مادربرد ایجاد کرد و اورکلاکرها به شدت به این مادربردها علاقمند شدند.
تبلیغات

شرکت گیگابایت با عرضه مادربردهای سری 9 خود جهش قابل توجهی را در کارایی و پایداری مادربرد ایجاد کرد. به این ترتیب که اورکلاکرها توانستند در بدو عرضه مادربرد Z97X-SOC Force نه رکورد جهانی پردازنده گرافیکی با نرم افزارهای AQUAMARK، 3DMARK06، 3DMARK05، 3DMARK2001 SE، UNIGINE HEAVEN و 3DMARK03 را جابجا کنند. اما این پایان رکوردهای گیگابایت نیست.

گیگابایت به این رکوردها اکتفا نکرد و مادربرد جدیدی از سری اورکلاکینگ را طراحی و تولید کرد که مخصوص ثبت رکوردهای حافظه‌ رم است. این مادربرد گیگابایت که Z97X-SOC Force LN2 نامگذاری شده است، تنها از دو شکاف حافظه بهره می برد و قابلیت ولتاژ رسانی بالایی به حافظه را دارد.

حتی در طراحی ظاهری برد نیز تغییراتی اعمال شده است تا عمل ولتاژ رسانی با کیفیت بالاتری انجام گیرد و راحت‌تر بتوان سیستم خنک‌کننده نیتروژن مایع روی آنها نصب کرد. برای مثال چهار حفره ای که مخصوص نصب فن خنک‌کننده پردازنده است، از روی برد حذف شده تا شکاف های حافظه، کمترین فاصله ممکن با سوکت را داشته باشند و درنتیجه‌ی آن، بالاترین کیفیت ارسال سیگنال‌های الکتریکی به حافظه حاصل می‌شود.

این مادربرد نیز نتایج قابل‌توجهی را از خود به‌جای گذاشته و HiCookie، یکی از بزرگترین اورکلاکرهای دنیا، در همان روز معرفی Z97X-SOC Force LN2 توانست رکورد فوق‌العاده 4500 مگاهرتز برای حافظه های DDR3 را به ثبت برساند. رکوردهای قبلی حافظه DDR3 بین 4300 تا 4400 بوده که به صورت پله ای و با تغییرات بسیار کوچک به ثبت رسیده‌اند و چنین اختلاف چشم‌گیری بدون تغییر پردازنده، از نشان از عملکرد خوب گیگابایت در طراحی محصول جدیدش دارد.

جالب اینجاست که گیگابایت علاوه بر این طراحی هوشمندانه و حرفه‌ای، تمامی امکانات پیشرفته موجود در مادربردهای روز را نیز در این مادربرد گنجانده است؛ امکانات اورکلاکینگ، صوتی و شبکه‌ای که دیگر مادربردهای اورکلاکینگ سری 9 گیگابایت نیز از آنها بهره می‌برند. حتی این مادربرد از نظر کیفیت صدای خروجی، نسبت به دیگر محصولات سری اورکلاکینگ گیگابایت در سطح بالاتری قرار دارد. مادربردهای سری 9 گیگابایت در حال حاضر با سه سال گارانتی آواژنگ در بازارهای داخلی کشور موجود می باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات