Dell به زودی یک مانیتور 24 اینچ با رزولوشن 4K را معرفی می‌کند

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ایرلندی دل که اخیرا در بازار لپ‌تاپ‌ها، اندکی از رقبایی چون لنوو و اچ‌پی عقب افتاده، تمرکز خود را بر روی تولید مانیتورها بیشتر کرده است. دل به زودی یک مانیتور 24 اینچی IPS با تراکم 185 پیکسل بر اینچ را معرفی خواهد نمود.
تبلیغات

کمپانی دل مدت‌ها است که علاوه بر بخش‌های اصلی خود مثل تولید لپ‌تاپ، به تولید محصولاتی چون مانیتور PC نیز می‌پردازد. این که این بخش تا چه حد مورد توجه و تمرکز این کمپانی ایرلندی قرار دارد، بر ما پوشیده است. اما اخیرا اخباری مبنی بر تلاش دل برای تولید یک پنل 24 اینچی IPS LED با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل به بیرون درز کرده بود و حال به نظر می‌رسد که این محصول به مراحل نهایی پیش از معرفی نزدیک شده است.

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت و زمان ارائه رسمی این مانیتور موجود نیست، اما برخی از مشخصات فنی این محصول را می‌دانیم. UP2414Q مجهز به یک پنل 8 بیتی با قابلیت کنترل نرخ فریم پیشرفته (AFRC) است تا بتواند رنگ 10 بیتی را شبیه‌سازی نماید. این مانیتور از HDMI 2.0 پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین فقط می‌تواند ویدئوهایی با حداکثر نرخ فریم 30 هرتز را از طریق HDMI نمایش دهد. البته تجهیز این محصول به درگاه DisplayPort 1.2 باعث شده تا بتوان از طریق این پورت ویدئوهای با نرخ فریم 60 هرتز را نیز مشاهده نمود.

رزولوشن 4K بر روی یک نمایشگر 24 اینچی به معنای آن است که با تراکم پیکسل 185 پیکسل بر اینچ مواجهیم که می‌تواند کاربران حرفه‌ای و گرافیست‌ها را به طرفداران اصلی این محصول تبدیل نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات