مانیتور جدید لنوو محتوای سه‌بعدی را بدون نیاز به عینک پخش می‌کند

شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نمایش محتوای سه بعدی روی مانیتور لنوو ThinkVision 27 3D
جدیدترین مانیتور لنوو که در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۳ رونمایی شد می‌تواند محتواهای سه‌بعدی را بدون نیاز به عینک پخش کند.
تبلیغات

تلویزیون سه‌بعدی در سال‌های نه‌چندان دور ترند اول صنعت فناوری بودند؛ اما خیلی زود به فراموشی سپرده شدند. اگر از علاقه‌مندان به تلویزیون‌های سه‌بعدی بودید و همچنان دنبال محصول جدیدی می‌گردید که بدون نیاز به عینک مخصوص محتوای سه‌بعدی پخش کند، مانیتور جدید لنوو مخصوص شما است.

مانیتور ThinkVision 27 3D لنوو که برای تولیدکنندگان محتوا و افراد حرفه‌ای ساخته شده است، مشخصات سخت‌افزاری قابل‌قبولی دارد دارد، اما مهم‌ترین ویژگی آن نمایش محتواهای سه‌بعدی بدون نیاز به عینک است. این مانیتور دو تصویر مستقل را پخش می‌کند تا هر یک از دو چشم، همان تصویر را از زاویه‌ای متفاوت ببیند. بدین ترتیب حسی شبیه تماشای تصویر سه‌بعدی به کاربر منتقل می‌شود.

مانیتور لنوو ThinkVision 27 3D از نمای پشت

لنوو در بیانیه‌‌ای مطبوعاتی می‌گوید مانیتور IPS LCD تینک‌ویژن ۲۷ محتواهای بصری را با وضوح 4K و دقت رنگ ۹۹ درصدی و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و روشنایی ۳۱۰ نیت و نسبت کنتراست ۱٬۰۰۰:۱ نمایش می‌دهد (در حالت سه‌بعدی وضوح به ۲٬۱۶۰ در ۱٬۹۲۰ پیکسل می‌رسد و در حالت دو بعدی، وضوح ۳٬۸۴۰ در ۲٬۱۶۰ پیکسل است). این مانیتور با سرویس 3D Explorer، تولید و تماشای محتواهای سه‌بعدی را برای تمام کاربران ساده می‌کند. لنوو می‌گوید فناوری نمایش سه‌بعدی محتوا و همچنین نرم‌افزار 3D Explorer کاملاً اختصاصی‌اند.

مانیتور لنوو ThinkVision 27 3D از نیم رخ راست
مانیتور لنوو ThinkVision 27 3D از نیم رخ چپ پورت ها

مانیتور جدید لنوو سیستم رهگیری حرکات چشم را دارد و بر اساس همین سیستم می‌تواند محتوای سه‌بعدی نمایش دهد. در هر لحظه تنها یک کاربر می‌تواند محتوای سه‌بعدی روی مانیتور ببیند. لنوو می‌گوید نمایش سه‌بعدی عکس و فیلم از فاصله‌ی حدودا ۶۰ سانتی‌متری تا یک متری انجام می‌گیرد.

جدیدترین مانیتور لنوو به دو درگاه HDMI 2.1 و یک درگاه DisplayPort 1.4 و چهار درگاه USB-A (3.1 Gen 1) و دو درگاه USB-C (3.2 Gen 1) و RJ45 و جک ۳٫۵ میلی‌متری مجهز است.

قیمت مانیتور لنوو ThinkVision 27 3D برابر با ۲٬۹۹۹ دلار است. این مانیتور از ابتدای سال ۲۰۲۴ روانه‌ی برخی از بازارهای منتخب می‌شود. قیمت مانیتور موردبحث بسیار زیاد محسوب می‌شود، اما نباید فراموش کنیم که هزینه‌ی ساخت چنین محصولاتی کم نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات