اپل احتمالاً به‌زودی از نخستین نمایشگر هوشمند خود رونمایی خواهد کرد

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
مقایسه پرو دیسپلی XDR با مانیتور میان‌رده Studio Display اپل
صفحه‌ نمایش جدید اپل قابلیتی شبیه ویژگی StandBy سیستم‌عامل iOS 17 ارائه خواهد داد و رفتاری مثل نمایشگرهای هوشمند خواهد داشت.
تبلیغات

مارک گورمن از بلومبرگ در نسخه‌ی اخیر خبرنامه‌ی معروف PowerOn خود گفت احتمال دارد اپل درحال برنامه‌ریزی برای ساخت نمایشگر جدید باشد که مثل Studio Display از تراشه‌ی سفارشی بهره خواهد برد؛ بدین‌ترتیب می‌تواند کاملاً مستقل از مک عمل کند و هنگامی که فعال نیست مثل صفحه نمایش هوشمند باشد.

از مدتی قبل شاهد انتشار شایعاتی درمورد نمایشگر جدید اپل هستیم. به‌عنوان مثال شاید این برند در حال کار روی صفحه نمایش ۲۷ اینچ miniLED باشد که درواقع مدل جدیدی از نمایشگر گران‌قیمت Pro Display XDR خواهد بود و امکاناتی مثل دسترسی به دستیار سیری را ارائه خواهد داد.

به نوشته‌ی ورج، قابلیت نمایشگر هوشمند جدید اپل شباهت بسیار زیادی به ویژگی StandBy در iOS 17 خواهد داشت. این قابلیت به آیفون‌ اجازه می‌دهد وقتی به برق وصل می‌شوند، ساعت و موارد دیگر را در حالت افقی نمایش دهند و به‌نوعی مثل نمایشگر هوشمند عمل کنند. هنگام خواب نیز این ویژگی با نمایش رنگ قرمز مات روی صفحه، تا حدودی یادآور ساعت‌های زنگ‌دار می‌شود و البته ابزارک‌هایی مثل کنترل خانه‌ی هوشمند را نیز ارا‌ئه می‌دهد.

ویژگی StandBy شبیه قابلیتی است که سال گذشته برای اولین‌بار شایعاتی مبنی‌بر اضافه شدن آن به آیپد مطرح شد؛ البته اپل در رویداد WWDC ۲۰۲۳ این ویژگی را برای تبلت‌های خود معرفی نکرد و نمی‌دانیم در نسخه‌های‌ آینده‌ی iPadOS 17 ارائه خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات