اچ پی با ۹ مانیتور جدید سری Omen به استقبال گیمرها آمد

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مانیتورهای جدید ۲۰۲۳ سری HP Omen روی میز
مانیتورهای ۲۰۲۳ سری HP Omen شامل ۹ مدل جدید هستند که در بین آن‌ها محصولات صفحه‌تخت و خمیده دیده می‌شود.
تبلیغات

اچ پی همزمان با چند لپ تاپ جدید، مانیتور گیمینگ سری Omen را به‌روزرسانی کرد. به گفته‌ی اچ پی، این مانیتورها افزون‌بر استفاده‌ی کاری، برای تجربه‌ی بازی و تولید محتوا کاربرد دارند. اچ پی مجموعاً ۹ مانیتور جدید معرفی کرده است که همگی بهار امسال عرضه می‌شوند و در تلاش‌اند انواع نیازها را برطرف کنند.

بر اساس گزارش ورج، قیمت مانیتور Omen 27k ۵۸۰ دلار خواهد بود و مهم‌ترین محصول جدید اچ پی در بین ۹ مانیتور جدید محسوب می‌شود. Omen 27k برای کسانی که دورکاری می‌کنند و به بازی‌های ویدیویی نیز علاقه دارند بسیار مناسب است.

مانیتور HP Omen 27k از نمای پشت
نمای جلو مانیتور HP Omen 27k
نیم رخ مانیتور HP Omen 27k

مانیتور اچ پی Omen 27k به صفحه‌نمایش ۲۷ اینچ 4K (معادل ۳٬۸۴۰ در ۲٬۱۶۰ پیکسل) با زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و پشتیبانی از فناوری‌های بازی‌محور نظیر AMD FreeSync مجهز است. این مانیتور در بخش پشتی سیستم نورپردازی aRGB دارد و به سوئیچ داخلی KVM مجهز شده تا بتوانید به‌سادگی در بین لپ تاپ و دسکتاپ جابه‌جا شوید.

مانیتور Omen 27k از استاندارد DisplayHDR 400 پشتیبانی می‌کند و ۹۹ درصد از فضای رنگی sRGB را به‌همراه ۹۵ درصد از فضای رنگی DCI-P3 پوشش می‌دهد. این مشخصات باعث می‌شوند مانیتور موردبحث برای کارهایی مثل ویرایش ویدیو یا طراحی گرافیک مناسب باشد، اما نه در سطح حرفه‌ای.

راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر
راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر
مطالعه '43

سایر مانیتورهای جدید اچ پی در ابعاد مختلف و با فناوری‌های متنوع روانه‌ی بازار می‌شوند. ارزان‌ترین مدل که HP Omen 24 نام دارد به صفحه‌نمایش ۲۴ اینچ ۱۶۵ هرتز 1080p مجهز است و با قیمت ۲۰۰ دلار عرضه می‌شود. این مانیتور سوئیچ KVM ندارد.

بزرگ‌ترین مانیتور جدید اچ پی مدل Omen 34c است که از طراحی خمیده استفاده می‌کند. این مانیتور ۳۴ اینچ فوق عریض دارای نسبت تصویر ۲۱:۹ و وضوح 1440p و انحنای ۱٬۵۰۰ رادیان است و از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند.

پنج مانیتور اچ پی از سری HP Omen صفحه‌نمایش ۲۷ اینچ دارند و مشخصات مهم آن‌ها از روی نامشان قابل تشخیص است. برای نمونه حرف q در انتهای نام مانیتور HP Omen 27q مخفف وضوح QHD (یا 1440p) است. حرف s در Omen 27s احتمالاً به عبارت Speed (سرعت) اشاره دارد؛ این مانیتور از نمایشگر سریع ۲۴۰ هرتز استفاده می‌کند. مانیتور Omen 27qs دارای وضوح 1440p و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز است.

سه مانیتور دیگر که Omen 32q و Omen 32c و Omen 34c نام دارند از همین قاعده پیروی می‌کنند، با این توضیح که حرف c به عبارت Curved به‌معنی خمیده اشاره دارد.

تمامی مانیتورهای جدید سری HP Omen از HDR و AMD FreeSync پشتیبانی می‌کنند و به گواهی VESA ClearMR 5000 یا نسخه‌های پیشرفته‌تر مجهز هستند. این گواهی به تاری حرکت (موشن‌بلور) اشاره می‌کند؛ هرچه عدد بیشتر باشد، تاری حرکت کمتری خواهید دید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات