مانیتورهای گیمینگ جدید کولر مستر با فناوری کوانتوم دات و نمایشگر مینی LED رونمایی شدند

پنج‌شنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تایوانی کولر مستر جدیدترین سری مانیتورهای گیمینگ Tempest را با نمایشگرهای mini-LED HDR و قیمت مقرون‌به‌صرفه رونمایی کرد.
تبلیغات

هر دو مانیتور کولر مستر که اواخر سال میلادی جاری روانه‌ی بازار می‌شوند، قیمتی کمتر از ۱,۰۰۰ دلار دارند؛ این درحالی است که مدل Tempest GP27U نمایشگری با وضوح بیشتر دارد. مانیتور ۲۷ اینچی Tempest GP27U رزولوشن 4K یا UHD دارد و از نرخ نوسازی ۱۶۰ هرتز و نرخ پاسخ‌گویی ۰/۵ میلی‌ثانیه بهره می‌برد. مدل Tempest GP27Q نمایشگری با عملکرد فعال‌تر دارد و با اندازه‌ی ۲۷ اینچ رزولوشن 2K یا WQHD با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و نرخ پاسخ‌گویی ۰/۵ میلی‌ثانیه ارائه می‌کند.

مانیتورهای گیمینگ Tempest کولر مستر

گفته می‌شود هر دو مدل مانیتور کولرمستر از نوع مینی LED بوده و از فناوری کوانتوم دات پشتیبانی می‌کنند و حداکثر روشنایی آن‌ها در حالت HDR به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. مانیتورهای جدید کولر مستر از نوردهی موضعی (لوکال دیمینگ) ۵۷۶ برخوردارند که روشنایی و تیرگی و کنتراست ایدئال در شرایط متفاوت را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. هر دو مدل از طیف رنگی وسیعی پشتیبانی می‌کنند که شامل پوشش ۹۹ درصدی Adobe RGB و ۹۸ درصدی DCI-P3 می‌شود.

مانیتورهای گیمینگ Tempest کولر مستر

قیمت مانیتور Tempest GP27U معادل ۷۰۰ دلار تعیین شده است و Tempest GP27Q از اواسط آبان با قیمت ۱,۰۰۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود.

پیش‌تر نیز، کولر مستر مانیتور گیمینگ GP27-FQS را معرفی کرده بود که مانند Tempest GP27U و Tempest GP27Q نمایشگری ۲۷ اینچی داشت. مانیتور مذکور که از پنل کوانتوم دات مینی LED IPS با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز بهره می‌برد، اکنون با قیمت ۳۵۰ دلار در بازار موجود است.

از دیگر مانیتورهای مجهز به فناوری کوانتوم دات معرفی‌شده در سال جاری می‌توان به MSI MPG Artymis 273CQR-QD و MPG Artymis 273CQRX-QD اشاره کرد که هر دو نمایشگری ۲۷ اینچی با پنل VA و رزولوشن WQHD 1440p و نرخ‌پاسخ‌گویی ۱ میلی‌ثانیه‌ای با خمیدگی 1000R دارند و به‌ترتیب از نرخ‌نوسازی ۱۶۵ و ۲۴۰ هرتز بهره می‌برند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات