مانیتور گیمینگ جدید و انعطاف‌پذیر کورسیر با فشار دست به‌آسانی به نمایشگری خمیده تبدیل می‌شود

جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کورسیر مانیتور جدیدی معرفی کرده است که در حالت عادی طراحی تخت دارد، اما می‌توانید با دست آن را تا ۸۰۰ رادیان خم کنید تا به مانیتوری خمیده تبدیل شود.
تبلیغات

نمی‌توانید بین خرید مانیتور صفحه‌تخت یا خمیده تصمیم بگیرید؟ محصول جدیدی که برند کورسیر معرفی کرده، مخصوص شما است. Xeneon Flex 45WQHD240 مانیتوری انعطاف‌پذیر با صفحه‌نمایش OLED است که می‌توانید با دست آن را خم کنید تا از مانیتوری صفحه‌تخت به مانیتوری خمیده تبدیل شود.

براساس گزارش ورج، کورسیر می‌گوید به‌لطف پنل W-OLED شرکت ال جی دیسپلی موفق شده مانیتور جدیدش را بسازد. در ساخت مانیتور کورسیر Xeneon Flex با ال جی همکاری شده است.

ال جی سال گذشته در نمایشگاه CES مانیتوری نسبتاً مشابه به نمایش گذاشت که با استفاده از موتورهایی محرک در بین حالت‌های تخت و خمیده جابه‌جا می‌شد، بااین‌حال کورسیر به کاربر امکان می‌دهد مانیتور جدید را با دست خم کند. کاربر همچنین می‌تواند انحنای لبه‌ی سمت راست یا چپ مانیتور را به‌‌صورت جداگانه تنظیم کند.

تماشا در یوتیوب | تماشا در آپارات

مانیتور جدید کورسیر ایده‌ی بسیار جالبی دارد و مزایای زیادی ارائه می‌دهد، چون مانیتورهای خمیده و تخت در زمینه‌های مختلف نسبت‌ به هم دارای برتری‌هایی هستند. شماری از مردم مانیتورهای تخت را برای تولید محتوا ترجیح می‌دهند چون در این مانیتورها تصویر با اعوجاج کمتری نشان داده می‌شود. کار به جایی رسیده که تعداد قابل توجهی از مردم، از مانیتور خمیده تنفر دارند. بااین‌حال شمار دیگری از مصرف‌کنندگان نظیر گیمرها عاشق مانیتور خمیده هستند چون به آن‌ها امکان می‌دهد در محتوا غرق شوند.

مانیتور جذاب کورسیر مجهز به صفحه‌نمایش ۴۵ اینچ فوق عریض با نسبت تصویر ۲۱:۹ است که نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۲۴۰ هرتز دارد و به حداکثر روشنایی ۱٬۰۰۰ نیت دست پیدا می‌کند. براساس گفته‌ی کورسیر، مانیتور Xeneon Flex را می‌توان تا حداکثر ۸۰۰ رادیان خم کرد، بااین‌حال می‌توانید این مانیتور را به میزان کمتری نیز خم کنید.

مانیتور Xeneon Flex 45WQHD240 از فناوری‌های Nvidia G-Sync و AMD FreeSync Premium پشتیبانی می‌کند و مجهز به درگاه‌های متنوعی شامل HDMI و DisplayPort و USB-C و USB-A و جک هدفون است.

تماشا در یوتیوب | تماشا در آپارات

این اولین باری نیست که یک شرکت فعال در صنعت صفحه‌نمایش چنین محصولی تولید می‌کند. شرکت چینی Skyworth سال گذشته تلویزیونی هوشمند با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر معرفی کرد. البته Xeneon Flex جزو نخستین محصولات این چنینی است که در بازارهای بین‌المللی دردسترس قرار می‌گیرد.

فعلاً به تاریخ عرضه و قیمت مانیتور جدید کورسیر اشاره نشده است. کورسیر می‌گوید تا پیش از پایان امسال جزئیات بیشتری درباره‌ی مانیتور خود دردسترس قرار می‌دهد. احتمالاً عرضه‌ی این محصول از اوایل سال ۲۰۲۳ شروع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات