ایسر با معرفی مانیتورهای قابل‌حمل، پخش محتوای سه‌بعدی بدون نیاز به عینک را ممکن می‌کند

چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
مانیتورهای قابل‌حمل SpatialLabs View و SpatialLabs View Pro ایسر با توانایی پخش محتوای سه‌بعدی بدون نیاز به عینک رونمایی شدند.
تبلیغات

مانیتور قابل‌حمل مناسب تجربه‌ی کاربری شما را بهبود می‌بخشند؛ اما SpatialLabs View و SpatialLabs View Pro دو مانیتور پرتابل 4K که امروز معرفی شدند، ترفند جذابی در آستین خود پنهان کرده‌اند. آن‌ها می‌توانند محتوا را به‌گونه‌ای نمایش دهند که گویی در حال خارج‌شدن از نمایشگر هستند. با استفاده از SpatialLabs، راه‌حل سخت‌افزاری اختصاصی ایسر این مانیتورها می‌توانند محتوای دوبعدی مانند بازی‌های پشتیبانی‌شده و عکس‌ها و طرح‌های CAD را به نسخه‌ی سه‌بعدی استریوسکوپی تبدیل کنند.

آرس‌تکنیکا می‌نویسد SpatialLabs که ادوبی و Autodesk نیز آن را تأیید کرده، از یک لنز اپتیکال تخصصی و دو دوربین ردیابی چشم و هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا محتوای دوبعدی را بدون عینک یا سایر هدست‌ها به‌صورت سه‌بعدی جلوه دهد. نحوه‌ی کار SpatialLabs بدین‌گونه‌ است که با ایجاد مجموعه‌ای از تصاویر برای هر چشم و پخش آن‌ها ازطریق لنز نوری، تصاویر را به کاربر نشان می‌دهد.

مانیتور قابل حمل SpatialLabs View

ایده‌ی ایسر این است که افرادی مانند طراحان CAD و انیماتورهای سه‌بعدی و توسعه‌دهندگان به‌سرعت ببینند طرحشان در حالت‌ سه‌بعدی چگونه به‌نظر می‌رسد. محیط سه‌بعدی استریوسکوپی به رندر زمان‌بر نیازی ندارد؛ بنابراین، می‌تواند راه مفید و همه‌جانبه‌تری برای پیش‌نمایش کار ارائه دهد.

ایسر SpatialLabs را به‌واسطه‌ی لپ‌تاپ ConceptD 7 SpatialLabs Edition خود در ماه اکتبر معرفی کرد و اکنون آن را به مانیتورهای قابل‌حمل ۱۵٫۶ اینچی آورده است. همچنین، امروز لپ‌ تاپ گیمینگ با این فناوری معرفی شد.

مانیتور SpatialLabs View که برای استفاده‌ی شخصی طراحی شده است، بازی‌های پشتیبانی‌شده را ازطریق پلتفرم جدید SpatialLabs TrueGame به‌صورت سه‌بعدی استریوسکوپی ارائه می‌کند.

ایسر در بیانیه خود گفت:

این مسئله بدین‌دلیل امکان‌پذیر است که بازی‌ها عمدتاً با درنظرگرفتن ویژگی‌های سه‌بعدی ساخته می‌شوند، توسعه‌دهندگان اطلاعاتی درباره‌ی عمق را در هر صحنه و جسمی که می‌سازند، درج می‌کنند. SpatialLabs از اطلاعات موجود استفاده می‌کند تا بازی‌ها را به‌صورت سه‌بعدی استریوسکوپی ارائه دهد.

ایسر اعلام کرد که TrueGame از بیش از ۵۰ بازی پشتیبانی خواهد کرد که درادامه نام بعضی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • BioShock Infinite
  • Borderlands 2
  • Forza Horizon 4
  • Forza Horizon 5
  • God of War
  • No Man's Sky
  • The Witcher 3: Wild Hunt
  • Tiny Tina's Wonderland

یکی از نمایندگان شرکت مذکور ادعا می‌کند هر ماه بازی‌های بیشتری اضافه خواهد شد. SpatialLabs View صفحه‌نمایشی با تراکم پیکسلی چشمگیر (۲۸۲٫۴ پیکسل در هر اینچ)، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و زمان پاسخ‌گویی حداکثر ۳۰ میلی‌ثانیه است. SpatialLabs همچنین از ویژگی‌ای برای تولید تصویر سه‌بعدی استریوی شبیه‌سازی‌شده از عکس‌ها و فیلم‌های دوبعدی، ازجمله فیلم‌های آنلاین یوتیوب برخوردار است.

صفحه‌‌نمایش سه‌بعدی ثانویه برای تولیدکنندگان محتوا

SpatialLabs View Pro شباهت بیشتری به لپ‌ تاپ ConceptD 7 SpatialLabs Edition دارد؛ زیرا افراد حرفه‌ای خلاق را هدف قرار می‌دهد. ایسر گفت مانیتور قابل‌حمل آن از تمام فرمت‌های فایل اصلی ازجمله OBJ ،FBX ،STEP ،STL ،COLLADA ،IGES ،glTF ،3DS ،BLEND ،PLY ،DAE ،IGS و Datasmith پشتیبانی و امکان استفاده از نرم‌افزارهای طراحی سه‌بعدی مانند Cinema 4D و Solidworks را فراهم می‌کند.

این مانیتور ایسر با SpatialLabs Model Viewer نیز کار می‌کند. گزینه‌ی مذکور به شما امکان می‌دهد تصاویر و مدل‌ها و انیمیشن‌ها را از نرم‌افزار سه‌بعدی بیاورید و آن‌ها را به‌صورت سه‌بعدی استریوسکوپی مشاهده کنید. همچنین، اگر از Autodesk Maya یا Blender استفاده می‌کنید، می‌توانید در نمایشگر معمولی به‌صورت دوبعدی فایل خود را ویرایش و تغییرات آن را درلحظه به‌صورت سه‌بعدی استریوسکوپی روی مانیتور قابل‌حمل مشاهده کنید.

ایسر باور دارد می‌توان به‌واسطه‌ی مانیتورهای SpatialLabs View Pro و توانایی پخش تصاویر سه‌بعدی آن‌ها، توجه مشتریان بیشتری را به‌سمت محصولات موجود در فروشگاه‌ها جلب کرد.

کانسپت استفاده از SpatialLabs View Pro در فروشگاه

هنگامی که از ویژگی نمایش سه‌بعدی این نمایشگرها استفاده نمی‌کنید، آن‌ها فقط پنل‌های معمولی 4K IPS هستند. این محصولات حداکثر روشنایی ۳۲۳ نیت مناسب برای مانیتورهای قابل‌حمل و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی Adobe RGB و نسبت کنتراست ۱۲۰۰:۱ را ارائه می‌دهند.

مانیتورهای قابل‌حمل ایسر شرایط را تغییر می‌دهند

هنگامی که ایسر در پاییز گذشته SpatialLabs را معرفی کرد، ویژگی جالبی بود که کابردی خاص داشت؛ البته هنوزهم وضعیت همین‌طور است. بااین‌حال، شاید مانیتورهای جدید این مسئله را تغییر دهند.

نمای پشتی مانیتور قابل حمل SpatialLabs View

اولین موضوع این است که آن‌ها باید از لپ‌تاپ SpatialLabs بسیار ارزان‌تر باشند. قیمت لپ تاپ ایسر خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا معادل ۳,۵۰۰ پوند حدود ۴,۳۶۶ دلار فروخته می‌شود. همچنین، مانیتورهای قابل‌حمل درمقایسه‌با رایانه‌های شخصی گزینه‌های راحت‌تری برای دستیابی به نمایش سه‌بعدی استریوسکوپی تلقی می‌شوند.

ایسر به آرس‌تکنیکا گفته است CPUها و GPUهای زیر را برای SpaitalLabs توصیه می‌کند:

هنوز باید منتظر ماند و دید آیا SpatialLabs می‌تواند به‌گونه‌ای بازی‌ها را به‌نمایش درآورد که ظاهر خوبی داشته باشند و باعث ایجاد حالت تهوع در گیمر نشوند یا خیر. البته نمی‌توان حقیقتی را فراموش کرد: گیمرهای حرفه‌ای مطمئناً نمایشگرهایی مجهز به نرخ‌ نوسازی بیشتر را ترجیح می‌دهند و تصور اینکه گیمرهای معمولی زیادی برای دسترسی به نمای سه‌بعدی استریوسکوپیک محصول جدید ایسر را تهیه کنند، سخت است.

تابستان امسال SpatialLabs View با قیمت حدود ۱,۱۰۰ دلار، یعنی گران‌تر از اکثر مانیتورهای بازی (اندازه‌ی دسکتاپ) فروخته خواهد شد و همین مسئله می‌تواند موجب فروش کمتر آن درمقایسه‌با رقبا شود. درپایان، باید بگوییم که ایسر هنوز قیمت یا تاریخ عرضه‌‌ی SpatialLabs View Pro را به‌اشتراک نگذاشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات