HP مانیتور Z24m را با قابلیت مشابه Center Stage اپل معرفی کرد

یک‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
HP مانیتور جدیدی معرفی کرده که از قابلیت مشابه Center Stage اپل استفاده می‌کند و با پایش حرکات در جلوی وب‌کم، کاربر را همواره در مرکز قاب تصویر نگه می‌دارد.
تبلیغات

مانیتور ۲۳٫۸ اینچ جدید HP Z24m برای تولیدکنندگان محتوا و کاربران حرفه‌ای تولید شده و با وب‌کمی عرضه می‌شود که توانایی پایش حرکت‌های کاربر را دارد و او را همواره در مرکز قاب تصویر نگه می‌دارد. اپل پیش‌تر این قابلیت را با نام Center Stage در شماری از آیپدها و مانیتور Studio Display استفاده کرده است.

وب‌کم چرخش‌پذیر پنج مگاپیکسلی Z24m در بالای مانیتور جای می‌گیرد و حتی اگر افراد دیگری در پس‌زمینه‌ی تصویر باشند، همچنان روی شما فوکوس می‌کند.

براساس آنچه The Verge به نقل از Ars Technica می‌نویسد، اچ‌پی می‌گوید که کاربر می‌تواند تنظیمات وب‌کم را تغییر دهد تا پایش حرکات سریع‌تر انجام شود. امکان جدا کردن وب‌کم از مانیتور وجود ندارد، اما می‌توانید آن را به پایین فشار دهید تا از دید مخفی شود.

مانیتور Z24m مجهز به دو میکروفون با قابلیت حذف سروصدای محیط (نویز کنسلینگ) است و دو اسپیکر مجزا نیز دارد تا کاربر از تهیه‌ی هدفون و میکروفون بی‌نیاز شود. صفحه‌نمایش Z24m از نوع IPS است و محتوای بصری را با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و زمان پاسخ‌دهی پنج میلی‌ثانیه است و از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند.

نمای نزدیک وب کم مانیتور HP Z24m

مانیتور جدید از قابلیت Auto Lock & Awake اچ‌پی پشتیبانی می‌کند. این قابلیت وابسته به وب‌کم نیست و با بهره‌گیری از حسگر مجاورتی داخل مانیتور تشخیص می‌دهد کاربر در چه زمانی جلوی مانیتور نشسته است. با فعال شدن قابلیت Auto Lock & Awake، به محض این‌که از پشت سیستم بلند شوید و از مانیتور فاصله بگیرید، مانیتور به‌صورت خودکار قفل می‌شود و وقتی برگردید شاهد باز شدن قفل مانیتور خواهید بود.

عملکرد قابلیت Center Stage اپل در آیپد پرو M1

درحال‌حاضر مشخص نیست که قابلیت پایش حرکات کاربر در وب‌کم مانیتور Z24m چه تفاوت‌هایی با قابلیت Center Stage اپل دارد. اپل در Center Stage از فناوری یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا شما و هر کس دیگری را که در قاب تصویر حضور دارد همواره در مرکز تصویر نگه دارد.

مانیتور ۲۷ اینچ Studio Display اپل مجهز به پردازنده‌ی A13 Bionic است تا وب‌کم ۱۲ مگاپیکسلی دستگاه بتواند عملکرد مناسبی برای Center Stage ارائه دهد. البته کیفیت وب‌کم مانیتور اپل در هفته‌های اخیر بحث‌برانگیز شد و شرکت کوپرتینویی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر کرد تا کیفیت را بالا ببرد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد مشکل هنوز به‌طور کامل رفع نشده است.

مشخصات فنی مانیتور HP Z24m

ابعاد

۲۳٫۸ اینچ

وضوح

QHD (معادل ۲٬۵۶۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل)

نسبت تصویر

۱۶:۹

نوع پنل

IPS

روشنایی

۴۰۰ نیت

نسبت کنتراست

۱٬۰۰۰:۱

نرخ نوسازی

۹۰ هرتز

زمان پاسخ‌دهی

۵ میلی‌ثانیه

درگاه

USB Type-C و SuperSpeed USB Type-C و HDMI 2.0 و DisplayPort 1.4 و چهار SuperSpeed USB Type-A و RJ-45

وب‌کم

۵ مگاپیکسلی با پشتیبانی از Windows Hello

میکروفون

پشتیبانی از قابلیت نویز کنسلینگ

اسپیکر

۲ عدد

گواهی VESA

دارد

قیمت

نامشخص

تاریخ عرضه

ژوئیه ۲۰۲۲ (تیر و مرداد ۱۴۰۱)

HP می‌گوید مانیتور ۲۳٫۸ اینچ Z24m در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ (تیر و مرداد ۱۴۰۱) روانه‌ی بازار می‌شود. قیمت این مانیتور فعلاً اعلام نشده است. قیمت مانیتور اچ‌ پی z24q احتمالا ۳۴۷ دلار خواهد بود. این مانیتور شباهت‌های زیادی به Z24m دارد اما از قابلیت مشابه Center Stage بهره‌مند نیست. اگر HP سیاست‌ قیمت‌گذاری خود را در Z24m نیز اعمال کند، احتمالاً این مانیتور بسیار ارزان‌تر از مانیتور ۱٬۵۹۹ دلاری Studio Display خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات