اپل احتمالا نسل بعدی نمایشگر پرو دیسپلی XDR را در سال آینده میلادی رونمایی خواهد کرد

جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی در حال توسعه سه نمایشگر مستقل جدید برای اپل به‌منظور استفاده در محصولات آینده است. ظاهرا یک نمایشگر مرموز ۳۲ اینچی وجود دارد که گمان می‌رود مربوط به نسل بعدی مانیتور فوق‌حرفه‌ای این شرکت موسوم به پرو دیسپلی XDR باشد.
تبلیغات

اپل بعد از مدت‌ها دوری از بازار نمایشگر، در کنار مک پرو ۲۰۱۹، از مانیتور موسوم به پرو دیسپلی XDR رونمایی کرد. نمایشگر یادشده با مشخصات سطح بالا و کیفیت کم‌نظیر، استاندارد جدیدی در نمایشگرهای LCD به ‌وجود آورد؛ اما این مانیتور ۵ هزار دلار قیمت دارد و طبیعتا گزینه‌ی مناسبی برای تمامی افراد نخواهد بود.

اپل معمولا مانیتورهایشان را در کنار مک پرو در رویداد توسعه‌دهندگان رونمایی می‌کنند؛ بنابراین دور از انتظار نخواهد بود که اپل در رویداد توسعه‌دهندگان ۲۰۲۲ از نسل بعدی مانیتور حرفه‌ای خود درکنار مدل مقرون‌به‌صرفه آن رونمایی کند.

تاکنون شایعات اندکی در این باره منتشر شده است؛ اما چندی پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد غول دنیای فناوری در حال توسعه نسل بعدی نمایشگر پرو دیسپلی XDR است که در بطن آن، تراشه A13 مجهز به موتور عصبی قوی جای خواهد گرفت و ظاهرا می‌تواند به‌عنوان eGPU عمل می‌کند‌. در آن گزارش همچنین گفته شد که این شرکت احتمالا به‌زودی یک مانیتور ارزان‌ قیمت نیز عرضه خواهد کرد که می‌تواند گزینه مناسبی برای مک مینی باشد.

اکنون افشاگری در تویتر با نام کاربری dylandkt نیز مُهر تأییدی بر این شایعات زده است و ادعا می‌کند که ال‌جی در حال تولید سه نمایشگر برای محصولات آینده اپل از جمله پرو دیسپلی XDR است. افشاگر مذکو می‌گوید که نمایشگرها درحال‌حاضر در محفظه‌های بدون نشان تجاری قرار دارند. اما اعتقاد بر این است که آن‌ها می‌توانند برای محصولات آینده اپل باشند؛ زیرا دارای مشخصات مشابه با کامپیوترهای آی‌مک و Pro Display XDR هستند.

در این گزارش آمده است که دو مدل نخست، ۲۴ و ۲۷ اینچی و مبتنی بر نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستند. این دقیقا همان مشخصاتی است که از نسل بعدی کامپوترهای چندمنظوره اپل انتظار می‌رود. افشاگر خاطرنشان می‌کند که یک نمایشگر ۳۲ اینچی نیز وجود دارد که ظاهرا در بطن آن تراشه‌ای نامشخص جای گرفته است.

جالب است بدانید که مارک گِرمن از بلومبرگ نیز چندی پیش گزارش داد که اپل در حال کار روی نمایشگری مستقل برای عموم کاربران و مقرون‌به‌صرفه‌تر از پرو دیسپلی است؛ بنابراین، شاید مدل ۲۴ و ۲۷ اینچی دو سایز مختلف از همان مانیتور موردانتظار باشند و درواقع شاهد رونمایی از سه نمایشگر از سوی اپل باشیم.

Dylandkt سوابق نسبتا خوبی در ارائه جزئیات محصولات آینده اپل دارد. برای مثال، وی پنج ماه مانده به رونمایی از آیپد پرو ۲۰۲۱، ادعا کرد این محصول به تراشه‌ی M1 مجهز خواهد شد و اخیرا نیز گزارش داده است که مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ نخستین محصولی خواهد بود که در بطن آن نسل بعدی تراشه‌های اپل با نام احتمالی M2 قرار خواهد گرفت؛ البته همیشه این احتمال وجود دارد که اپل محصول نهایی را متفاوت با شایعات ارائه بدهد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود خبر اخیر را تا انتشار اخبار رسمی و موثق‌تر به‌عنوان شایعه در نظر بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات