ایسر نیترو XV2 اولین مانیتور ۳۰۰ هرتزی با وضوح تصویر 1440p است

پنج‌شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ایسر یک مانیتور گیمینگ جدید معرفی کرده که از نرخ نوسازی ۳۰۰ هرتز با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۵۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

ایسر یک مانیتور جدید معرفی کرده که احتمالا در فهرست بهترین مانیتورهای بازی جهان جای خواهد گرفت. مانیتور ایسر XV272U KF بخشی از محصولات موفق سری ایسر نیترو است که ویژگی‌های بسیار جذابی را ارائه می‌دهد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این نمایشگر، بهره بردن از نرخ نوسازی ۳۰۰ هرتز با وضوح تصویر 1440p است که نمونه‌ی آن را قبلا ندیده‌ایم.

به گزارش دیجیتال ترند، نرخ نوسازی ۳۰۰ هرتز باعث می‌شود تا مانیتور ایسر XV272U یکی از سریع‌ترین نمایشگرهای جهان محسوب شود. البته نرخ نوسازی در برخی از لپ‌تاپ‌ها یا مانیتورهای دیگر تا ۳۶۰ هرتز نیز ارائه شده، اما تفاوت بسیار کمی بین این دو وجود دارد که از درک چشم انسان خارج است. صفحه‌نمایش‌های ۳۰۰ هرتزی یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازی‌های رایانه‌ای به‌خصوص سبک تیر اندازی اول‌شخص است. همچنین نرخ تأخیر پاسخ‌گویی به فرامین در این نمایشگر ۰/۵ میلی‌ثانیه اعلام شده است.

اگرچه پشتیبانی از نرخ نوسازی ۳۰۰ هرتز باعث شده تا نمایشگر جدید ایسر از رقبای دیگر متمایز شود، اما شاید مهم‌ترین نکته در مورد این محصول، وضوح تصویر wQHD (معادل ۱۴۴۰ در ۲۵۵۰ پیکسل) آن باشد. درحال حاضر وضوح تصویر بیشتر مانیتورهایی که از نرخ نوسازی تا ۲۴۰ هرتز بهره می‌برند، به 1080p محدود است و هرچه وضوح بالاتر رود، نرخ نوسازی کم‌تر خواهد شد. حال ترکیب پشتیبانی از نرخ نوسازی ۳۰۰ هرتز در کنار وضوح تصویر 1440p باعث شده تا نمایشگر ایسر نیترو XV2 یک نمونه‌ی جذاب محسوب شود.

این نمایشگر ۲۷ اینچی بوده و پنل آن از نوع IPS است. نمایشگر مورد اشاره از HDR 600 پشتیبانی می‌کند و این یعنی روشنایی پنل IPS و محدوده‌ی داینامیکی آن بیشتر خواهد شد. گواهی HDR 600 این نمایشگر نشان می‌دهد که کنتراست، روشنایی و تولید رنگ در آن به‌خوبی انجام می‌شود.

نیترو XV2 با فناوری فری‌سینک پریمیوم AMD سازگار است، اما از جی‌سینک انویدیا بهره نمی‌برد. خوش‌بختانه این مورد اهمیت زیادی ندارد؛ زیرا دارندگان کارت‌های گرافیکی انویدیا نیز امکان استفاده از فری‌سینک را دارند.

با نصب مانیتور امکان دسترسی به نرم‌افزار تجاری ایسر برای کاربران فراهم خواهد بود. از جمله امکانات این نرم‌افزار می‌توان به ابزارک نمایشگر اشاره کرد که به تنظیم نوع رنگ کمک می‌کند. مزیت دیگر ایسر ویژن کِر ۳/۰ این این است که با استفاده از آن می‌توان روشنایی مانیتور را با توجه به نور محیط تنظیم کرد.

ایسر نیترو XV2

این محصول مثل سایر نمایشگرهای سری نیترو ایسر، از حاشیه‌های بسیار باریکی بهره می‌برد و طراحی آن ساده و مینیمال است. XV2 همچنین به یک پایه‌ی قابل تنظیم مجهز شده است ولی ایسر این مورد را اعلام نکرده که آیا امکان کج کردن و چرخاندن آن وجود دارد یا خیر.

اگرچه ایسر محصولات سری نیترو را معمولا با قیمت‌های مناسب روانه‌ی بازار کرده است، اما مانیتور جدید این شرکت با قیمت ۱۰۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد. تاریخ عرضه‌ی این مانیتور ایسر به‌بازار هنوز اعلام نشده ولی احتمال می‌رود در ماه نوامبر شاهد آغاز فروش آن در بازار آمریکای شمالی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات