الجی پنل های مینی LED اپل را تأمین می‌کند

پنج‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل به‌زودی از صفحه‌نمایش مینی LED در محصولات خود استفاده می‌کند که بر اساس گزارش ET News، الجی وظیفه‌ی تأمین آن را بر عهده دارد.
تبلیغات

برنامه و علاقه‌ی اپل برای استفاده از نمایشگر مینی LED در آیپد پرو بسیار واضح است و طی یک ‌سال گذشته، بارها شاهد انتشار شایعاتی در مورد استفاده‌ی اپل از این نوع صفحه‌نمایش‌ بوده‌ایم. گزارش جدید خبرگزاری کره‌ای ET News، بار دیگر از اضافه شدن نمایشگر مینی LED در سال آینده میلادی به آیپد پرو حکایت دارد.

همان‌طور که می‌دانید و پیش‌تر  توضیح داده شد، مینی LED نباید با میکرو LED اشتباه گرفته شود، میکرو LED تکنولوژی جدید فناوری صفحه‌نمایش است که با توجه ‌به قیمت بسیار بالا و هزینه‌ی تولید بسیار زیاد، در حال‌ حاضر در معدود دستگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما مینی LED شکل جدیدی از نور پس‌زمینه برای صفحه‌های LCD است که بسیاری از مزایای مشابه OLED (ارگانیک LED) را در خود جای داده و می‌تواند باعث افزایش روشنایی، بهبود بهره‌وری انرژی و کاهش خطر سوختن LED شود.

به گفته‌ی خبرگزاری ET News، الجی دیسپلی (LG Display) نمایشگرهای مینی LED را دراختیار اپل قرار می‌دهد و اپل از اوایل سال آینده، این صفحات را ابتدا در آیپد پرو و بعد در مک‌بوک و آی‌مک‌ استفاده خواهد کرد.

الجی دیسپلی در حال آماده‌سازی برای ارائه صفحه‌نمایش LCD با نور پس‌زمینه مینی LED به اپل است. نمایشگر جدید آن‌ها از LED-های کوچکی به‌عنوان نور پس‌زمینه استفاده می‌کند که عملکرد روشنایی و نسبت کنتراست را بهبود می‌بخشد.

ازآنجاکه اپل در سال آینده به ‌دنبال استفاده از پنل‌ مینی LED در آیپد و سایر محصولات مانند مک‌بوک و آی‌مک است، انتظار می‌رود تغییراتی در بازار جهانی و فناوری LCD ایجاد و باعث رونق آن شود.

گزارش این هفته، گزارش قبلی زنجیره تأمین را تأیید می‌کند و نشان می‌دهد الجی تأمین‌کننده صفحه‌نمایش‌ مینی LED برای اپل است.

پیش‌تر، مینگ-چی کو (تحلیل‌گر باسابقه‌ی محصولات اپل) نیز پیش‌بینی کرده بود که آیپد پرو اولین محصولی است که از صفحه‌نمایش‌ مینی LED استفاده خواهد کرد و انتقال آن ممکن است با مدل ۱۲٫۹ اینچی شروع و در نهایت به مدل ۱۱ اینچی ختم شود.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است اپل در نهایت نور پس‌زمینه مینی LED را به صفحه‌نمایش مک‌بوک و آی‌مک و موارد دیگر اضافه خواهد کرد؛ پیش‌تر پیش‌بینی می‌شد این امر ممکن است در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ اتفاق بیفتد؛ اما اکنون به‌ نظر می‌رسد با توجه‌ به همه‌گیری ویروس کرونا، زنجیره‌ی تأمین اپل با مشکل مواجه شده و این تغییر تا اوایل سال ۲۰۲۱ به تأخیر افتاده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات