سامسونگ از عرضه‌ی نمایشگر تعاملی ۸۵ اینچی برای آموزش در مدارس خبر داد

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نسل بعدی نمایشگر تعاملی سامسونگ به ‌عنوان وایت‌برد دیجیتال، حسی از حضور فیزیکی در کلاس برای دانش‌آموزان در حال تحصیل مجازی القا می‌کند.
تبلیغات

شیوع ویروس کرونا، سبک زندگی و تحصیل را به‌کلی تغییر داده است و اکنون تعدادی از دانش‌آموزان به‌صورت حضوری و برخی دیگر از خانه مشغول تحصیل و یادگیری هستند. سامسونگ برای این دسته از مشتریانش نمایشگر تعاملی ۸۵ اینچی عرضه می‌کند و معتقد است این محصول شکاف بین دانش‌آموزان حاضر در کلاس درس و آن‌هایی که به‌طور مجازی در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند، برطرف می‌کند. گفته می‌شود نمایشگر تعاملی جدید سامسونگ کمی از نسل‌های قبلی بزرگتر است.

درحالی‌که ویروس کرونا جان افراد سراسر دنیا را تهدید می‌کند، تعدادی از دانش‌آموزان با کروم‌بوک‌های کوچکشان کلاس‌های درس را به‌صورت مجازی دنبال می‌کنند که به‌نوعی، تعامل آن‌ها با دانش‌آموزان حضوری را کمتر کرده است. نمایشگر جدید به‌عنوان وایت‌برد دیجیتال متصل به اینترنت، این امکان را درا ختیار دانش‌آموزان حضوری قرار می‌دهد تا روی آن بنویسند و از طرف دیگر در همان لحظه، دانش‌آموزان در خانه با سیستم‌هایشان به همان نمایشگر در کلاس نوشته‌ای اضافه کنند.

هدف محصول جدید ارتباط بهتر با دانش‌آموزان در خانه نیست. در واقع  نمایشگر تعاملی حسی زمانی را القا می‌کند که تمامی دانش‌آموزان در کلاس حضور داشتند و هر کدام می‌توانستند در تخته‌ای مشترک مطلب بنویسند.

نمایشگر تعاملی ۸۵ اینچی سامسونگ ابعادی بزرگ‌تر از وایت‌برد دیجیتال فلیپ ۲ این شرکت دارد و به اندازه‌ی وایت‌برد معمولی مدرسه بزرگ است؛ البته وزن آن از ۱۶۴ پوند بیشتر است. نسل‌های قبلی نمایشگر‌ تعاملی سامسونگ از ابعاد ۶۵ و ۵۵ اینچ برخوردارند و با در نظر گرفتن این موضوع که نمایشگر جدید ابعادش از آن‌ها بزرگ‌تر است، دانش‌آموزان بیشتری می‌توانند به‌طور هم‌زمان از آن استفاده کنند.

به گفته‌ی شرکت سازنده، محصول جدید با نمایشگر لمسی 4K در نوشتن و ویرایش از لمس ۲۰ انگشت و نوک قلم به‌طور هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. همچنین معلمان می‌توانند چندین کامپیوتر و منابع ویدئویی دیگر را به نمایشگر متصل کنند. در مقایسه با یک درگاه فلیپ ۲، نمایشگر تعاملی مورد بحث دو درگاه HDMI 2.0 دارد. این نمایشگرها قابلیت پشتیبانی از ۴ قلم دارند؛ البته، همراه آن‌ها دو قلم داده می‌شود که می‌توان درصورت نیاز دو قلم دیگر برای آن خریداری کرد.

قیمت نمایشگر تعاملی جدید سامسونگ مشخص نیست. فلیپ ۲ با نمایشگر ۶۵ اینچی حدود ۲۵۹۹ دلار قیمت دارد و تلویزیون‌ ۸۵ اینچی این شرکت کره‌ای از ۱۷۹۹ دلار شروع می‌شود؛ بدین‌ ترتیب احتمالا نمایشگر تعاملی در همین حدود قیمت‌گذاری شود.

نمایشگر تعاملی سامسونگ

اکنون به دلیل شدت‌ گرفتن همه‌گیری کووید ۱۹، محدودیت‌های بیشتری در مدارس اعمال می‌شود و نمایشگر جدید سامسونگ درحالی عرضه می‌شود که با برخی از نرم‌افزارهای آموزشی سازگاری ندارد. محصول جدید می‌تواند در مدارس کاربردی باشد؛ اما از طرفی می‌توان آن را نوعی فرصت‌طلبی شرکت کره‌ای از تغییر سبک تحصیل دانش‌آموزان در زمان کرونا به شمار آورد.

نسل بعدی نمایشگر‌های تعاملی سامسونگ با برخورداری از عملکرد آسان و لمسی می‌تواند برای ارتباط مؤثر کسب‌وکارها با مشتریان و مدیران و کارمندان نیز به کار آید. به‌گفته‌یمارک کوئیروز، معاون بازاریابی سامسونگ در آمریکا، نمایشگر تعاملی ۸۵ اینچی با امکانات بهینه‌اش می‌تواند‌ برای رهبران کسب‌وکار و دانش‌آموزان در هر مکانی که هرکدامشان حضور دارند، تعامل گروهی در لحظه ایجاد کند و افراد را با محیط یادگیری کنونی و آینده سازگار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات