شیائومی مانیتور 34 اینچ خمیده گیمینگ رونمایی کرد

یک‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
شیائومی Mi Curved Gaming مانیتور گیمینگ جدیدی است که ابعاد ۳۴ اینچی دارد، از وضوح WQHD بهره می‌برد و با قیمت ۳۹۹ یورو روانه‌ی بازار می‌شود.
تبلیغات

شیائومی هفته‌ی گذشته مراسمی آنلاین برگزار و چندین محصول جدید را برای بازارهای جهانی رونمایی کرد. این محصولات جدید که تمرکزی ویژه بر بازار اروپا دارند، در دسته‌بندی‌های مختلف معرفی شده‌اند تا شیائومی ازطریق آن‌ها بتواند خودش را بهتر در بازار به مردم بشناساند. در کنار دانگل و اسکوتر برقی، یکی از مهم‌ترین محصولاتی که شیائومی معرفی کرد مانیتوری گیمینگ با نام Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor بود.

مانیتور شیائومی که ابعادی برابربا ۳۴ اینچ دارد، در دسته‌ی مانیتورهای فوق عریض جای می‌گیرد و محتوای بصری را با وضوح WQHD (معادل ۳٬۴۴۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل) به‌نمایش می‌گذارد. مانیتور جدید شیائومی از نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند و در ازای مشخصاتش، قیمتی پایین‌تر نسبت‌به رقبا دارد تا رقابت را در این بخش از بازار شدیدتر کند. قیمت مانیتور شیائومی Mi Curved Gaming برابربا ۳۹۹ یورو است. 

نمایشگر خمیده مانیتور شیائومی Mi Curved Gaming

اگر نگاهی به بازار بیندازید متوجه می‌شوید بسیاری از مانیتورهای هم‌رده با محصول جدید شیائومی با قیمتی منطقی روانه‌ی بازار می‌شوند تا افراد بیشتری توانایی تهیه‌ی آن‌ها را داشته باشند؛ بااین‌حال مانیتورهای موردبحث عموما قابلیت‌های رده‌بالا ندارند. شیائومی تلاش کرده است ازطریق محصول جدیدش قابلیت‌هایی جذاب به این دسته از مانیتورها بیاورد و قیمت چندان زیادی را تعیین نکند. در نظر داشته باشید که ۳۹۹ یورو در بازار ایران «گران‌قیمت» محسوب می‌شود، اما در بازارهای جهانی قیمتی مناسب به‌حساب می‌آید. 

مانیتور گیمینگ شیائومی استاندارد HDR ندارد

پنل ۳۴ اینچ به‌کاررفته در شیائومی Mi Curved Gaming دارای وضوح ۳٬۴۴۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل است و در دسته‌ی پنل‌های VA جای می‌گیرد. گفته می‌شود این پنل توسط زیرشاخه‌ی سامسونگ که در حوزه‌ی تولید صفحه‌نمایش فعالیت می‌کند و با نام سامسونگ دیسپلی شناخته می‌شود، ساخته شده است. پنل موردبحث همچون دیگر پنل‌های VA دارای نسبت کنتراست ۳٬۰۰۰:۱ است که باعث می‌شود این پنل بتواند رنگ‌های مشکی را عمیق‌تر از دیگر نمایشگرها (به‌جز OLED) به‌نمایش بگذارد.

دو مانیتور شیائومی Mi Curved Gaming در کنار هم

آن‌طور که شیائومی می‌گوید، مانیتور Mi Curved Gaming دارای انحنای ۱٬۵۰۰ رادیان است. برای درک بهتر، دایره‌ای را با شعاع ۱٬۵۰۰ میلی‌متر تصور کنید. انحنای ۱٬۵۰۰ رادیان، بیشترین میزان انحنایی است که درحال‌حاضر توسط مانیتورها ارائه می‌شود. داشتن این انحنا باعث می‌شود کاربر دید بسیار وسیعی نسبت‌به محتوا داشته باشد.

شیائومی تلاش کرده در Mi Curved Gaming از طراحی مینیمالیستی استفاده کند. در بخش بالا و سمت چپ و راست مانیتور، حاشیه‌ی کمی دیده می‌شود و همین موضوع ظاهری مدرن به آن بخشیده است. انحنای بخش پایینی کمی بیشتر است. مانیتور شیائومی نسبت تصویر ۲۱:۹ دارد و پوششی ۱۲۱ درصدی از فضای رنگی sRGB ارائه می‌دهد. 

بر اساس اعلام رسمی شیائومی، مانیتور جدید این شرکت از قابلیت AMD FreeSync Premium پشتیبانی می‌کند. این فناوری ازطریق هماهنگ کردن نرخ فریم و نرخ نوسازی باعث حذف «بریده شدن صفحه» (Screen Tearing) می‌شود و محتوا را به‌شکلی روان‌تر به‌نمایش می‌گذارد. قابلیت موردبحث برای گیمرها بسیار حیاتی است.

یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف مانیتور شیائومی را می‌توانیم نبود استاندارد HDR در آن به‌حساب بیاوریم. در نظر داشته باشید که حداکثر روشنایی این مانیتور به ۳۰۰ نیت می‌رسد. داشتن برچسب قیمت نه‌چندان بالا باعث شده است شیائومی نتواند تمامی استانداردهای به‌روز را در آن استفاده کند، همین موضوع به نبود HDR منتهی شده است. 

بخش پشتی مانیتور شیائومی Mi Curved Gaming

در زمینه‌ی درگاه‌های ورودی و خروجی، مانیتور جدید شیائومی عملکردی مناسب دارد و از دو درگاه DisplayPort 1.4 به‌همراه دو درگاه HDMI 2.0 پشتیبانی می‌کند. این درگاه‌ها باعث می‌شوند مانیتور شیائومی از پس کارهای زیادی بربیاید. در مانیتور Mi Curved Gaming خبری از درگاه USB نیست، بااین‌حال محصول موردبحث از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند. منبع تغذیه‌ی مانیتور به‌درون آن منتقل شده است و از کانکتور استاندارد AC پشتیبانی می‌کند. شیائومی می‌گوید پایه‌ی مانیتور به‌صورت مغناطیسی به آن وصل می‌شود. این پایه را می‌توان ازلحاظ ارتفاع، چرخش به‌سمت چپ و راست یا شیب‌دار کردن، شخصی‌سازی کرد. درضمن به‌منظور استفاده از مانت ۱۰۰×۱۰۰ میلی‌متری VESA می‌توانید پایه را به‌راحتی جدا کنید.

مشخصات فنی Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor

پنل

۳۴ اینچ VA

وضوح نیتیو

۳٬۴۴۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل

حداکثر نرخ نوسازی

۱۴۴ هرتز

زمان پاسخ‌دهی

۴ میلی‌ثانیه

حداکثر روشنایی

۳۰۰ نیت

نسبت کنتراست

۳٬۰۰۰:۱

نور پس‌زمینه

LED

زاویه‌ی دید

۱۷۸ درجه‌ی افقی و عمودی

انحنا

۱٬۵۰۰ رادیان

نسبت تصویر

۲۱:۹

گستره‌ی رنگی

۱۲۱ درصد sRGB

پشتیبانی از HDR

نرخ نوسازی داینامیک

AMD FreeSync

تراکم پیکسلی

۱۱۰ پیکسل در هر اینچ

درگاه

دو عدد DisplayPort 1.4 و دو عدد HDMI 2.0

صدا

خروجی جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون

پشتیبانی از USB

قیمت

۳۹۹ یورو

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی مانیتور جدید شیائومی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات