لنوو از نمایشگر ThinkVision با درگاه USB-C و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم رونمایی کرد

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
امروز لنوو علاوه بر معرفی لپ‌تاپ هیبریدی X1 Yoga از یک صفحه‌نمایش جدید با نام ThinkVision رونمایی کرد که از درگاه USB-C و همچنین دوربین RealSense 3D اینتل پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

لنوو چندین محصول جدید را به لاس وگاس آورده تا در نمایشگاه CES 2016 امسال معرفی کند. یکی از این محصولات، مانیتور ThinkVision است که به درگاه USB-C مجهز شده است. این درگاه از DisplayPort پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند نه‌تنها سیگنال‌های مربوط به تصویر را از طریق USB به مانیتور منتقل کند بلکه به لطف پشتیبانی از فناوری Power Delivery 2.0 این درگاه می‌تواند تا ۱۰۰ وات برق را نیز منتقل کند تا به‌عنوان مثال از آن برای شارژ کردن لپ‌تاپ بهره ببرد. درحال‌حاضر اکثر لپ‌تاپ‌ها برای شارژ شدن به ۳۰ تا ۶۵ وات برق نیاز دارند و به این ترتیب در زمان استفاده از نمایشگر لپ‌تاپ‌های مجهز به USB-C که از این فناوری نیز پشتیبانی می‌کنند، شارژ خواهند شد.

مانیتور لنوو ThinkVision X24 Pro به یک پنل IPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است. اگر هنوز کامپیوتر شما از درگاه USB-C پشتیبانی نمی‌کند می‌توانید از طریق درگاه mDP سیگنال تصویر را به مانیتور منتقل کنید. این مانیتور همچنین دارای دوربین RealSense 3D  اینتل است تا کاربر بتواند ژست‌های حرکتی را به سیستم‌عامل منتقل کند. از این دوربین می‌توان برای فعال‌سازی قابلیت Windows Hello نیز استفاده کرد تا با تشخیص چهره ورود به سیستم‌عامل ویندوز میسر شود.

wigigbar lenovo

علاوه‌براین‌ها، مانیتور X24 Pro  دو قابلیت جالب دیگر را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اولین قابلیت شارژ بی‌سیم تلفن‌ها است که از طریق آن اگر تلفن هوشمند خود را روی پایه‌‌ی مانیتور قرار دهید، شارژ خواهد شد. این مانیتور از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند.

قابلیت انتخابی دیگر در این نمایشگر، یک لوازم جانبی به‌نام WiGig است که از طریق آن می‌توانید لپ‌تاپ‌های سازگار با این فناوری را به مانیتور متصل کنید. لپ‌تاپ‌های سری جدید ThinkPad از این فناوری پشتیبانی می‌کنند تا بدون نیاز به اتصال کابلی و بدون سیم تصویر را به مانیتور متصل کنید.

thinkvisionx مانیتور

این مانیتور داری ۲ اسپیکر ۳ وات و ۲ میکروفون است که از قابلیت حذف نویز محیط نیز پشتیبانی می‌کند تا کاربر بتواند صدای شفاف و واضحی را از طریق مانیتور ضبط کند.

قیمت مانیتور جدید لنوو ۳۹۹ دلار است و اگر مایل باشید تا اتصال WiGig را نیز در اختیار داشته باشید باید ۲۵۰ دلار دیگر هزینه کنید.

thinkvisionx1front نمایشگر

محصول دیگر لنوو یک مانیتور ۲۷ اینچی با نام ThinkVision X1 است. این مانیتور بسیار باریک تنها ۷.۵ میلی‌متر ضخامت دارد و از رزولوشن اولترا HD (3840x2160) پیکسل پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر نیز از درگاه USB-C با پشتیبانی از DisplayPort 1.2  بهره می‌برد و فرکانس آن نیز ۶۰ هرتز است.

این نمایشگر به پنل ۱۰ بیت با پشتیبانی ۹۹ درصدی از طیف رنگی sRGB مجهز شده است و از درگاه HDMI 2.0،  USB-C و DisplayPort بهره می‌برد. حداکثر شدت روشنایی این مانیتور نیز ۳۰۰ و کنتراست آن ۱۳۰۰:۱ است.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات