زومجی: بررسی‌ مانیتور عریض ۲۵ اینچی ال‌جی مدل LG 25UM65-P

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
مطالعه 1 دقیقه
ال‌جی‌ چندی پیش تولید نمایشگرهای آلترا واید را شروع کرد و زومجی نیز در اولین فرصت به بررسی مانیتور ۲۵ اینچی‌ سری UM65-P پرداخته است.
تبلیغات

اولین نکته‌ای‌ که شاید به محض جعبه گشایی این محصول توجه کاربر عادی را جلب کند، عریض بودن بیش از حد این مانیتور ال‌ جی است.

برخلاف نمایشگر‌های سنتی‌ که از نسبت تصویر ۱۶:۹ استفاده می‌کنند، نسبت تصویر یا همان Aspect Ratio این مانیتور ال‌جی‌، ۲۱:۹ است. این مسئله به این معنی‌ است که کاربر فضای بیشتری برای کار روی رایانه‌ی شخصی‌ خود پیدا می‌کند. از لحاظ طراحی، مدل ۲۵ اینچی این سری برخلاف مدل‌های ۲۹ و ۳۴ اینچی‌اش، حرف زیادی برای گفتن ندارد. این نکته به این معنی نیست که این نمایشگر ظاهری زشت دارد، اما هنگامی که این مدل را با برادران بزرگ‌تر خودش از لحاظ ظاهری مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که ال‌جی‌ برای کوچک‌ترین عضو این خانواده، از لحاظ طراحی وقت زیادی نگذاشته است. پایه بسیار ساده تماما مشکی‌ به‌همراه حاشیه‌های مشکی‌ دور پنل (که به غیر از قسمت زیرین، بسیار باریک هستند) از مشخصه‌های اصلی‌ ظاهری این نمایشگر است. لوگو قرمز شرکت ال‌جی‌ نیز در حاشیه زیرین این نمایشگر خودنمایی می‌کند.

مانیتور 25UM65-P، از یک پنل IPS استفاده می‌کند که توانایی ارائه‌ی رزولوشنی معادل با ۲۵۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را به کاربر دارد. این رزولوشن نامتعارف، در حین اینکه Full HD است، نسبت به نمایشگرهای سنتی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰، فضای کاری کاربر را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به کنتراست ۵ میلیون به یک پویا، قابلیت تقسیم کردن ناحیه کاری به ۴ قسمت و ویژگی‌ای به‌نام Dual Linkup که شاید یکی‌ از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های این نمایشگر است، اشاره کرد.

برای مشاهده کامل مطلب بررسی‌ مانیتور عریض ۲۵ اینچی ال‌جی مدل LG 25UM65-P به زومجی مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات