نسل دوم Nvidia 3D Vision: بازده بالاتر، ظاهر باریکتر

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
کیت سه‌بعدی ساز انویدیا 3D Vision 2 برای تجربه‌ی بی‌نظیر اجرای بازی‌های سه‌بعدی در کامپیوتر آمده است.
تبلیغات

بسته سه‌بعدی سازی Nvidia 3D Vision 2 ترکیبی از طراحی تازه، عینک راحت‌ و سبک‌تر و پخش سه‌بعدی باکیفیت‌تر است. پکیج جدید انویدیا برای تجربه ویدیو و بازی‌ سه‌بعدی در کامپیوتر از فناوری Lightboost نیز پشتیبانی می‌کند که در حال حاضر مانیتور بسیاری کمی از آن پشتیبانی می‌کنند. در ادامه توضیحات کامل در مورد سه‌بعدی در کامپیوتر به همراه معرفی Nvidia 3D Vision 2 را مشاهده خواهید کرد.

حدود یک سال و نیم پیش بررسی بسته سه‌بعدی سازی Nvidia 3D Vision را در زومیت خواندید، حال انویدیا نسل دوم این مجموعه را منتشر کرده است. Nvidia 3D Vision از فناوری Active 3D برای پخش تصاویر سه‌بعدی استفاده می‌کند و به همین دلیل دارای مشکلاتی نظیر لرزش و کاهش روشنایی تصاویر سه‌بعدی و نمایش تاریک رنگ‌ها است.

انودیا برای رفع این مشکلات فناوری Lightboost را معرفی کرده است. Lightboost بازده سه‌بعدی را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد البته به شرطی که مانیتور نیز از این فناوری پشتیبانی کند. Lightboost با نسل جدید عینک‌های سه‌بعدی اکتیو نیز سازگار است.

در Lightboost شاتر هر کدام از شیشه‌های عینک اکتیو با دقت بسیار بالاتری کنترل می‌شوند و به هیچ وجه هر دو شیشه عینک در یک‌زمان خاموش نمی‌شوند. همانطور که می‌دانید در فناوری سه‌بعدی اکتیو برای نمایش تصاویر سه‌بعدی هر کدام از شیشه‌های عینک بصورت متناوت تاریک و روشن‌ می‌شوند.

یعنی زمانی که تصویر مربوط به چشم راست پخش می‌شود شیشه چپ عینک تاریک می‌شود و زمانی که تصویر مربوط به چشم چپ پخش می‌شود شیشه‌ راست عینک تاریک می‌شود این عمل در یک ۱۲۰‌ام ثانیه انجام می‌گردد و مغز انسان با ترکیب تصاویر چپ و راست، تصاویر سه‌بعدی را در ذهن خلق می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله «3D در خانه: تکنولوژی های پخش» مراجعه کنید.

حال یکی از مشکلات اصلی اکتیو شاتر همزمانی خاموش شدن هر دو شیشه عینک اکتیوشاتر است که باعث تیره و تاری تصویر سه‌بعدی و سردرد در انسان می‌شود. ظاهر انویدیا با استفاده از فناوری Lightboost این مشکل را حل کرده است.

در نظر داشته باشید اگر بخواهید سه‌بعدی را در کامپیوتر تجربه کنید یا باید از فناوری 3D پسیو و مانیتورهای مجهز به این فناوری استفاده کنید، و یا ازبسته Nvidia 3D Vision به همراه یک مانیتور ۱۲۰ هرتز، استفاده نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات