ال‌جی تلاش برای معرفی و گسترش نمایشگرهای 8K UHD را آغاز می‌کند

شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که هنوز نمایشگر‌های 4K UHD به دلیل قیمت بسیار بالا، نبود محتوا و دیگر مشکلات هنوز به خوبی در بازار جا نیافتاده‌اند، ال‌جی قصد دارد به‌زودی تبلیغ نسل بعد این نمایشگر‌ها را شروع کند و به بازار‌ها بیاورد.
تبلیغات

 ال‌جی به‌تازگی در یکی از رسانه‌ها خبر از عرضه زود هنگام نمایشگر‌های 8K UHD با رزولوشن فوق‌العاده ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل داده است. این مانیتور ال‌جی ۹۸ اینچی Color Prime Ultra HDTV نام دارد و در CES ۲۰۱۵ معرفی شده است. 

کمپانی کره‌ای همچنین اعلام کرده که در حال بهبود روشنایی نمایشگر‌های ۵۵ اینچی 8K UHD با پنل IPS است. این نمایشگر از رزولوشن ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل با روشنایی ۵۰۰ نیت و تکنولوژی پنل جدید +M برای اضافه کردن بافت رنگ‌های موجود RGB در زیر ساختار پیکسل‌ها بهره خواهد گرفت.

LG LGD 8K uhd CES-2015 OLED 1

ال‌جی هنوز زمان شروع تولید انبوه این نمایشگر‌ها را اعلام نکرده اما اپل گفته که اواخر سال جاری میلادی قصد عرضه iMac با رزولوشن 8K را دارد. همچنین چندی پیش مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 10 این شرکت نیز از نمایشگر‌هایی با رزولوشن 8K پشتیبانی خواهد کرد. قیمت مانیتور 8K ال‌جی مشخص نیست.

درحالی که خرید نمایشگر‌های 8K بسیار جالب و وسوسه کننده است اما هنوز محتوای زیادی برای اینگونه نمایشگر‌ها به وجود نیامده است. در حال حاضر تنها محل‌هایی که رزولوشن 8K را استریم می‌کنند، کانال NHK ژاپن و مراکز تحقیقاتی سیستم‌های رادیو و تلویزیون کره جنوبی هستند. حتی استودیو‌های بزرگ فیلم‌برداری هالیوود نیز بهترین ویدئو‌ها را با رزولوشن 6K ضبط می‌کنند و مدتی طول خواهد کشید تا با استاندارد ضبط ویدئو 8K هماهنگ شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات