تکنوژی AOC Anti-Blue Light از چشم‌های شما محافظت خواهد کرد

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
AOC از تولید کنندگان پنل‌های نمایشگر تکنولوژی جدیدی را معرفی کرده که صدمات ناشی از نگاه کردن طولانی مدت به نمایشگر را کاهش می‌دهد. این صدمات به علت موج کوتاه نور آبی در نمایشگر‌های LED ایجاد می‌شود.
تبلیغات

با استفاده‌ی روزافزون از پنل‌های LED در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها، هر روز مردم مدت زیادی را صرف تماشای این صفحات می‌کنند. همان طور که موج فرابنفش UV نور خورشید می‌تواند باعث اختلال در بینایی شود، ثابت شده که موج کوتاه نور آبی (۳۸۰ تا ۴۵۰ نانومتر) نیز می‌تواند باعث بیماری دژنراسیون ماکولا بشود. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ تعداد افراد مبتلا به این بیماری در ایالات متحده تا ۶.۳ میلیون نفر افزایش یابد که آن را به بیماری همه‌گیری تبدیل خواهد کرد.

blue-light

تکنولوژی Anti-Blue Light با کاهش قدرت طول موج کوتاه در نمایشگر، صدمات بالقوه در استفاده‌ی طولانی مدت کاهش می‌دهد. این تکنولوژی طول موج مخرب را تا ۹۰ درصد بدون استفاده از فیلترها و روش‌های رایج کاهش می‌دهد. در مقایسه با روش‌های دیگر که از فیلتر یا تنظیمات نرم‌افزاری استفاده می‌کنند به گفته‌ی AOC تخریب یا تغییر رنگی در این تکنولوژی به وجود نخواهد آمد و تصاویر مثل گذشته به نمایش در خواهند آمد.

aa 0

استیو یانگ مدیر فروش AOC می‌گوید:

ما اعتقاد داریم هر تکنولوژی که بتواند از چشمان مردم محافظت کند بدون این که در سبک زندگی دیجیتالی اختلالی ایجاد کند، پذیرفته خواهد شد.

AOC از این تکنولوژی در مانیتور سری 76V استفاده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات