گوگل در حال کار برای رفع مشکل باتری نکسوس ۵ است

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
مطمئنا در صورتی که یکی از کاربران نکسوس 5 گوگل باشید، یکی از عمده‌ترین مشکلات شما باتری نسبتا ضعبف این تلفن‌هوشمند است. گزارشی که اخیرا منتشر شده است، حکایت از تلاش گوگل برای پایان دادن به مشکل باتری در این نسخه از تلفن‌هوشمند نکسوس دارد.
تبلیغات

براساس آنچه که در این گزارش ذکر شده است، مشکل باتری نشات گرفته از پردازشی در سیستم‌عامل اندروید 4.4.2 است که براساس آن اپلیکیشن‌ها می‌توانند به دوربین نکسوس 5 به راحتی دسترسی داشته باشند. این پروسه اجازه‌ی استفاده از قابلیت تصویربرداری را به اپلیکیشن‌هایی چون اسکایپ می‌دهد.

مشکل اساسی چنین امکانی ادامه پردازش پروسس مورد نظر پس از بستن اپلیکیشن مربوطه است که منجر به استفاده از انرژی باتری و در نتیجه پایان یافتن سریع این منبع می‌شود. ادامه پردازش چنین پروسه‌ای در نکسوس 5 علاوه بر مصرف بالای باتری منجر به گرم شدن این تلفن‌هوشمند نیز می‌شود. براساس اطلاعاتی که یکی از افراد ارائه کرده است، در زمان اجرای این پروسس، نکسوس 5 در حالت استند‌بای در هر دو دقیقه یک درصد از باتری را از دست می‌دهد.

یکی از مدیران پروژه در گوگل اعلام کرده است که این مشکل در بروزرسانی آتی برای اندروید حل خواهد شد. وی همچنین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اندرویدی اسکایپ را به دلیل این مشکل مورد سرزنش قرار داده است. وی پیشنهاد داده است تا کاربران نکسوس 5 این اپلیکیشن را از سیستم خود حذف نمایند.

Nexus5Bat

این متخصص زمان مشخصی را برای رفع این ایراد در نکسوس 5 ذکر نکرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات