تصاویر کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت و رقیب تازه‌ای برای Siri اپل و Google Now اندروید فاش شد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
این روزها مایکروسافت خود را به آب و آتش می‌زند تا اکوسیستم ویندوزفون را با تجربه‌های جدید ارتقا بخشد و آهسته آهسته جایگاهی در خور نام ویندوز در بازار تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها دست و پا کند. یکی دیگر از بنیادی‌ترین جای‌خالی‌های مایکروسافت در سیستم عامل تازه‌اش، وجود یک دستیار صوتی قابل قبول بود که با تصاویر به بیرون درز پیدا کرده، به نظر می‌رسد این جای خالی با عرضه نسخه 8.1 پر خواهد شد. با ما برای معرفی Cortana، دستیار صوتی مایکروسافت همراه شوید.
تبلیغات

 رقیب آینده Siri سیستم عامل iOS و Google Now اندروید، Cortana نام خواهد داشت که قرار است به عنوان دستیار  صوتی، جایگزین جستجوگر داخلی Bing در نسخه 8.1 ویندوز فون شود. یکی از قابلیت‌های Cortana، که نام آن نیز از یکی از شخصیت‌های سری محبوب HALO برداشته شده است، آن است که  می‌تواند شما را با نام دلخواهتان صدا بزند.

cortanasettings1 560

اما یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های این دستیار صوتی در امکان ذخیره دستورات و داده‌ها در قالب یک فایل نوشتاری در اپلیکیشن NoteBook است. ارتباط نوت‌بوک و دستیار صوتی مایکروسافت، به این سیستم قابلیت دسترسی به اطلاعات شخصی، Reminderها، داده‌های مربوط به لوکیشن‌ها و مخاطبین را نیز می‌دهد. همچنین کورتانا با خواندن داده‌های مشخص در ایمیل‌هایتان، می‌تواند بعضی چیزها همچون زمان و روز برخی کارهای مشخص را به شما یادآوری کند. این سرویس همچنین به مرور زمان، اطلاعات بیشتری در مورد خصوصیات شما کسب می‌کند و می‌تواند این اطلاعات را در NoteBook برایتان ذخیره کند.

کورتانای مایکروسافت با پشتوانه‌ بانک‌های اطلاعاتی همچون Bing و Forsquare تلاش می‌کند تا رقابت خود را با دستیارهای صوتی اندروید و اپل شروع نماید. اما اینکه این دستیار صوتی به صورت قطعی در ویندوز 8.1 حضور داشته باشد یا با همین نام به ویندوزفون قدم بگذارد، هنوز مشخص نیست، اما انتظار معرفی آن در کنفرانس ماه آینده این شرکت برای توسعه‌دهندگان وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات