پاناسونیک از دو تلفن سرسخت Toughpad FZ-E1 و Toughpad FZ-X1 برای شرایط محیطی ویژه رونمایی کرد

سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
پاناسونیک قبلا اعلام کرده بود که دیگر گوشی هوشمند تولید نخواهد کرد. با این حال نمی‌دانیم دستگاه‌های Toughpad FZ-E1 و Toughpad FZ-X1 را که به تازگی توسط این کمپانی معرفی شده‌اند چه بنامیم. هر دو این دستگاه‌ها از یک صفحه‌نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1280 در 720، دو گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش با کارت حافظه بهره می‌برند.
تبلیغات

 شاید یکی از وجوه تمایز این دستگاه‌ها با اسمارت‌فون‌های عادی در سیستم‌های ارتباطی آن‌ها نهفته باشد که مشتمل بر مجموعه غنی وای‌فای 802.11a/b/g/n/ac، بلوتوث 4.0، HSPA+، WCDMA, EV-DO, 3G و LTE می‌شود؛ به این مجموعه، HD Voice ،GPS و  GLONASS را نیز اضافه کنید. بسیار بعید یا احتمالا محال است که شما مجموعه مشابهی را در یکی از گوشی‌های هوشمند معمولی مشاهده کنید. از آنجا که با دستگاه‌هایی از سری Toughpad مواجه هستیم باید بدانیم که هر دو این گجت‌ها دارای استانداردهای ضد آب، ضد گرد و غبار و ضد ضربه‌ی MIL-810G ،IP65 و IP68 هستند که امکان بهره گیری از دوربین 8 مگاپیکسلی عقب و 1.3 مگاپیکسلی آن‌ها را تحت هر شرایط محیطی فراهم می‌کند. همچنین یک باتری غول‌آسای 6,200mAh نیز آن‌ها را همراهی می‌کند که پاناسونیک 14 ساعت استفاده سنگین و بیش از 1000 ساعت حالت آماده باش را برای آن‌ها تضمین می‌کند.

تنها تفاوت موجود میان این دو مدل، در سیستم‌عامل مورد استفاده این دستگاه‌ها است که بر این اساس، مدل E1 از سیستم‌عامل ویندوز فون بهره می‌گیرد در حالی که مدل X1 سیستم‌عامل اندروید 4.2.2 گوگل را در یدک می‌کشد. همچنان صحبتی در خصوص قیمت این دو گجت به میان نیامده است اما می‌توان انتظار محدوده قیمتی 1300 دلار را در زمان عرضه طی سال جاری داشت.

برای مشاهده کلیه مقالات مرتبط با کنگره جهانی موبایل 2014 می‌توانید به صفحه اختصاصیMWC  مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات