مقایسه دو پرچمدار Xperia Z2 با Xperia Z1

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
ساعاتی پیش، غول ژاپنی، پرچمدار جدید خود را در شهر بارسلونا، میزبان کنگره جهانی موبایل، رونمایی کرد. پرچمداری که تنها با گذشت شش ماه از تاریخ عرضه Xperia Z1 و یکسال از Xperia Z، ورود بازار موبایل می‌شود. با زومیت همراه شوید تا با مقایسه‌ای اجمالی از دو پرچمدار سونی، دریابیم که آیا Xperia  Z2 با ضخامت کمتر، صفحه نمایش بزرگتر، کیفیت تصویر بالاتر، پردازشگر سریع‌تر و حافظه RAM بیشتر، شایسته عنوان پرچمداری سونی هست یا خیر.
تبلیغات

طراحی

Sony-Xperia-Z2-vs-Z1-5.JPG

با ضخامت 8.2 میلی‌متری و اندکی کاهش وزن، Xperia Z2 باریک‌تر و سبک‌تر از پرچمدار قبلی سونی ظاهر شده است. همچنان بدنه آلومینیومی دور تا دور طراحی اختصاصی سونی در خانواده Xperia را فرا گرفته است و پنل‌های پشت و جلو نیز از جنس شیشه هستند.

صفحه نمایش

در بخش صفحه نمایش، دو پرچمدار سونی به طور کامل راهشان از یکدیگر جدا می‌شود. چرا که پرچمدار تازه سونی، از صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1080p به همراه تکنولوژی  Triluminos را در اختیار دارد که به طور کامل با نسل قبلی متفاوت است و کیفیتی بالاتر از صفحه نمایش نسل قبلی Xperia Z1 را ارایه می‌نماید. این صفحه نمایش چه از نظر دقت در نمایش صحیح رنگ‌ها و چه از لحاظ روشنایی، با دیگر محصولات سونی قابل مقایسه نیست. همچنین وجود پنل IPS در نسل جدید، سبب شده تا مشکل زاویه دید که از آن به عنوان ایرادات نسل قبلی محصولات سونی یاد می‌شد، مرتفع شود.

رابط کاربری

Sony-Xperia-Z2-vs-Z1-7.JPG

هر چند بهبودهایی در رابط کاربری سونی ایجاد شده و امکاناتی نیز به آن افزوده شده است، اما اصلی‌ترین تفاوت در وجود نسخه 4.4.2 در این پرچمدار است. این در حالی است که Xperia Z1 هنوز نسخه قبلی اندروید را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

پردازشگر

تفاوت‌های شاخص در دو پرچمدار سونی، تنها محدود به صفحه نمایش نمی‌گردد. بلکه وجود تراشه جدید Snapdragon 801 به همراه حافظه رم با گنجایش 3 گیگابایت و پشتیبانی از تکنولوژی ارتباطی LTE در پرچمدار جدید سونی، این محصول را یک پله بالاتر از Xperia Z1 قرار می‌دهد. با مقایسه جزئی‌تر، پردازشگر Krait 400 به کار رفته در تراشه اسنپ‌دارگون Xperia Z2، به نسبت نسل قبلی 14 درصد سرعت بیشتری دارد. همچنین تراشه گرافیکی Adreno 330 نیز چیزی در حدود 28 درصد سریع‌تر از اسنپ‌دارگون 800 به کار رفته در نسل قبلی Xperia Z1 است. در کنار تمامی این‌ها، عملکرد کلی سرعت تصویربرداری دوربین نیز با بهبود 45 درصدی مواجه شده است. 

دوربین

سونی از همان ماژول دوربین 20.7 مگاپیکسلی که در Xperia Z1 استفاده شده بود، بهره می‌برد. البته در این لنز با اضافه شدن قابلیت فیلمبرداری در رزولوشن 4k و همچنین قابلیت‌های تازه که به لطف پردازنده سریع‌تر و حافظه RAM بیشتر ایجاد شده است، شاهد تحولاتی قابل توجه بین دو نسل از محصولات این شرکت هستیم. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به فیلمبرداری با نرخ فریم 120 فریم در ثانیه جهت فیلمبرداری به صورت صحنه آهسته یا افکت‌های تصویری دیگر به صورت همزمان و در حین فیلمبرداری اشاره کرد که با کمک پردازنده جدید و رم بیشتر میسر شده است. همچنین قابلیت‌های از بین بردن فوکوس یا ثبت دو تصویر همزمان جهت ایجاد تصاویر حرفه‌ای از جمله دیگر قابلیت‌هایی است که باعث تفاوت دوربین سونی با دیگر پرچمداران و نسل قبلی خود می‌گردد.

 برای مشاهده کلیه مقالات مرتبط با کنگره جهانی موبایل 2014 می‌توانید به صفحه اختصاصی MWC 2014 مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات