نوکیا X+ ،X و XL معرفی شدند: اولین تلفن‌های اندرویدی نوکیا

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا بالاخره به شایعات پایان داد و اولین تلفن‌های اندرویدی خود را معرفی کرد. X+ ،X و XL گوشی‌های اندرویدی جدید نوکیا هستند. +X و X از نمایشگر 4 اینچی بهره می‌برند در حالی که XL مجهز به نمایشگر 5 اینچی IPS است.
تبلیغات

همه این تلفن‌ها مبتنی بر سیستم عامل متن‌باز گوگل، یعنی اندروید تولید شده‌ان. Nokia X و Nokia X+ مجهز به نمایشگر 4 اینچ و Nokia XL از نمایشگر 5 اینچی IPS بهره می‌برد. تفاوت مدل X+ با مدل X در حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی بیشتر است.

استیو الاپ، مدیر عامل نوکیا در خلال برگزاری مراسم این کمپانی در کنگره جهانی موبایل از مزایای اپلیکیشن‌ها و اکوسیستم اندروید سخن گفت و اعلام کرد که این کمپانی نسخه اختصاصی خود از اندروید را دارد. این سخن بدان معنا است که احتمالا شاهد اپلیکیشن‌های اختصاصی نوکیا و مایکروسافت بر روی این تلفن‌ها خواهیم بود. به عنوان مثال در این تلفن‌ها امکان استفاده از حافظه ابری مایکروسافت به صورت پیش‌فرض گنجانده شده و خبری از گوگل درایو نیست. یا مصلا اپلیکیشن اندرویدی اسکایپ مایکروسافت به طور پیش‌فرض بر روی این تلفن‌ها نصب شده است.

nokia-x

مشخصا می‌توان رابط کاربری این تلفن‌ها را ترکیبی از اندروید و ویندوز فون اعلام کرد. صفحه خانه سری X نوکیا شباهت آشکاری به رابط کاربری ساده، رنگارنگ و کاشی‌شکل ویندوز فون دارد، اما نوار نوتیفیکیشن‌های اندروید همچنان در قسمت بالای دستگاه قابل مشاهده است و با ترفندهای خاصی امکان استفاده از ویجت‌ها و فولدرها نیز وجود دارد. چیزی که مشخص است امکان نصب هر اپلیکیشن اندرویدی از جمله اپلیکیشن‌های اختصاصی گوگل بر روی این تلفن‌ها است و کاربر می‌تواند بنا به نیاز خود اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود را روی دستگاه نصب نماید.

در مورد قیمت تلفن‌های جدید نوکیا باید بگوییم که استیو الوپ معتقد بود که سری X طوری طراحی شده‌اند که قیمت مناسب‌تری نسبت به سری لومیا داشته باشند و این موضوع مختص گوشی‌های معرفی شده نیست و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت. به زودی این تلفن‌ها وارد بازارهای جهانی خواهند شد. مدل X با قیمت 125 دلار، مدل +X با قیمت 135 دلار و در نهایت مدل بزرگ‌تر XL با قیمت 150 دلار روانه بازار خواهند شد.

قیمت این دستگاه‌ها وسوسه‌انگیز است ولی باید دید کارایی آنها تا چه حد است و آیا ارزش قیمت‌های مذکور را دارند یا خیر. نظر شما درباره Nokia X چیست؟ آیا نوکیا می‌تواند در بازار تلفن‌های هوشمند اندرویدی موفق باشد؟

برای مشاهده کلیه مقالات مرتبط با کنگره جهانی موبایل می‌توانید به صفحه اختصاصی MWC 2014 مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات