‌مایکروسافت شرکای سخت افزاری جدید ویندوز فون را اعلام کرد: ال‌جی و لنوو وارد لیست شده‌اند

یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در مراسم مربوط به کنگره جهانی موبایل خود به تازگی علاوه بر معرفی بروزرسانی جدید ویندوز و ویندوز فون، اعلام کرده است که این کمپانی تلاش دارد سیستم‌عامل موبایل خود را برای تولیدکنندگان و اپراتورها  انعطاف‌پذیرتر نموده و اکنون این شرکت با دسته کاملا جدیدی از تولیدکنندگان و شرکای سخت‌افزاری همکاری خواهد کرد. در میان لیست شرکا و همکاران جدید مایکروسافت، شاهد نام‌های شناخته شده‌ای نظیر ال‌جی، لنوو و ZTE هستیم که تعدادی کمپانی هندی نظیر Xolo، Karbonn و Lava نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند.
تبلیغات

تعدادی از کمپانی‌های موجود در این لیست، نظیر هوآوی، ال‌جی و ZTE در گذشته نیز با ویندوز فون همکاری‌هایی داشته‌اند اما اعلام لیست امروز، نمایانگر این مساله است که این شرکت‌ها به کلی از پلتفرم مایکروسافت رویگردان نشده‌ یا دوباره به آن امیدوار شده‌اند.

بنا بر گفته نائب رئیس مایکروسافت، نیک پارکر، این کمپانی از هر شرکتی که مایل به ساخت دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز فون و تجارت با این کمپانی باشد به گرمی استقبال خواهد کرد. مایکروسافت در صدد است که با ارائه انتخاب‌های بیشتر، بازه شرکای خود را گسترده‌تر نماید که برای نمونه می‌توان به همکاری مایکروسافت با اپراتورها برای تولید دستگاه‌های بدون لیبل (دستگاه‌هایی که توسط اپراتورها نام‌گذاری می‌شوند اما در حقیقت توسط تولیدکنندگان دیگر تولید شده‌اند) اشاره کرد. همچنین مایکروسافت اعلام کرده است که تمامی کمپانی‌ها با استفاده از طراحی مرجه کوالکام به تولید دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز فون بپردازند. نکته جالب این جریان، احتمال استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر اندروید برای پیاده‌سازی نمونه‌های مشابه با سیستم‌عامل ویندوز فون است.

تغییرات بزرگ اعلام شده طی امروز، مسلما جذابیت و ارزش افزون‌تری را برای پلتفرم مایکروسافت خصوصا در بازارهای نوظهور به ارمغان خواهد آورد؛ این موضوع همچنین به خوبی می‌تواند منجر به کاهش نگرانی مایکروسافت از بابت مشکلات بوجود آمده در راستای تصاحب نوکیا توسط این شرکت شود که موجب کاهش علاقه تولیدکنندگان خارجی به ویندوز فون شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات