خبر مربوط به تعبیه سنسور اثر انگشت در کلید Home گلکسی S5 تایید شد

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
مطمئنا در صورتی که یکی از علاقمندان به محصولات سامسونگ باشید یا اخبار دنیای فناوری را دنبال کنید، گمانه‌زنی‌هایی را در مورد تعبیه یک سنسور اثر انگشت در نسل جدید پرچمدار سامسونگ شنیده‌اید. همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، گویا سامسونگ درصدد تعبیه این سنسور در لایه‌هایی از صفحه‌نمایش بوده است، اما براساس گزارشی که امروز در SamMobile منتشر شده، این نظریه اشتباه است.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده در وب‌سایت سام‌موبایل، سامسونگ سنسور اثر انگشت خود را در کلید Home ادغام خواهد کرد. شاید اولین چیزی که با شنیدن این خبر به ذهن کاربران خطور کند، استفاده از سازوکاری مشابه آنچه که اپل در آیفون 5S انجام داده است، باشد، اما این سیستم تفاوت‌هایی را با آیفون 5S‌ دارد.

این گزارش حکایت از این دارد که الگوی مورد استفاده توسط این سنسور بصورت کشیدن انگشت مورد نظر روی سنسور است. یعنی باید انگشت خود را از بند انگشت تا بالای ان روی سنسور بکشیم. همچنین این سنسور به رطوبت حساس است، یعنی نمی‌توان در حالتی که انگشت کاربر کمی خیس بوده یا دارای رطوبت است، از سنسور اثر انگشت استفاده کرد. در صورتی که این موضوع صحت داشته باشد، از‌این‌رو می‌توا رطوبت را یک عامل مزاحم عنوان کرد.

همچنین توسعه‌ی هشت قابلیت در گلکسی S5 به‌همراه اندروید 4.4 کیت‌کت تایید شده است که می‌توان با استفاده از اثر انگشت از آن‌ استفاده کرد. کاربران قادر خواهند بود تا 8 اثر انگشت را در تلفن‌هوشمند خود به ثبت برسانند و حداقل یکی از این انگشت‌ها را به‌عنوان اصلی‌ترین انگشت برای بازکردن قفل تلفن‌هوشمند مورد استفاده قرار دهند. همچنین حالت جدیدی به نام Private Mode نیز به‌همراه فولدرهای شخصی با استفاده از اثر انگشت در دسترس کاربران خواهد بود که می‌توانند با استفاده از پین‌کد یا اثر انگشت از آن استفاده کرد. همچنین براساس اطلاعات موجود می‌توان با اثر انگشت نیز وارد حساب کاربری سامسونگ شد. گویا اثر انگشت در زمان لمس سنسور یا به‌واقع کلید Home در صفحه‌ی نمایش تلفن‌هوشمند به معرض دید کاربر گذاشته خواهد شد.

سام‌موبایل اشاره کرده که این اطلاعات توسط یکی از منابع داخلی در سامسونگ تایید شده است. همچنین این گزارش خبر از آن داده که گلکسی S5 از کلید‌های نرم‌افزاری روی صفحه نمایش برخوردار نخواهد بود و سامسونگ همچنان ترجیح می‌دهد که از دکمه‌های کنترلی فیزیکی استفاده نماید.

انتظار می‌رود سامسونگ در جریان برگزاری کنفرانس موبایل بارسلونا در مراسمی که خبر برگزاری آن را پیش از این در زومیت خواندید، گلکسی S5 را معرفی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات