سونی دوربین آیفون بعدی را تولید خواهد کرد

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا سونی خطوط تولید سنسورهای دوربین را دو برابر می‌کند تا بتواند موجودی مورد نیاز اپل برای آیفون بعدی را تامین کند. براساس گزارش نیکی، رسانه معتبر ژاپنی، سونی در حال مذاکره با اپل است تا سنسور «آیفون جدید» را تامین کند.
تبلیغات

براساس این گزارش سونی در تلاش است تا تولید سنسورهای دوربین خود را دو برابر کند تا بتواند موجودی مورد نیاز آیفون بعدی را تامین کند.

سونی تامین کننده سنسور CMOS بکار گرفته شده در آیفون 5S است، اما سنسور جلوی این تلفن ظاهرا ساخت سونی نیست. حال رسانه ژاپنی گزارش نموده که اپل به احتمال زیاد برای دوربین جلوی آیفون بعدی نیز از سنسور ساخت سونی بهره خواهد برد.

در حال حاضر سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون سنسور توسط سونی برای اپل تولید می‌شود که بخش عمده این سنسورها در آیفون مورد استفاده قرار می گیرند. اما طبق این گزارش تولید این سنسورها برای نسل بعدی محصولات اپل دو برابر خواهد شد به طور کلی سفارشات اپل سرمایه گذاری بسیار خوبی برای شرکت‌هایی است که قطعات آیفون و آیپد را تامین می‌کنند به طور مثال شارپ سرمایه گذاری عظیمی برای تولید صفحه نمایش نسل بعدی آیفون کرده است.

سونی برای افزایش توان تولیدی خود در راستای تامین قطعات مورد نیاز اپل، یک کارخانه تولید کننده تراشه‌ در ژاپن را با نام Renesas Electronics تصاحب کرده است.

دوربین آیفون 5S با سنسور سونی عملکرد بسیار خوبی داشته، حال انتظار می‌رود در نسل جدید شاهد باز-طراحی این سنسور باشیم که با داشتن پیکسل های بزرگ‌تر بتواند در فضاهای کم نور عکس‌های بهتری را ارائه دهد.

اگر چه این گزارش مشخص نمی‌کند که نسل بعدی آیفون به چه سنسوری مجهز خواهد شد، اما گزارش‌های قبلی به یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اما با ابعاد بزرگ‌تر برای آیفون بعدی اشاره داشتند.

انتظار می‌رود با توجه به فروش بالای سنسورهای CMOS سونی، این بخش درآمد ۳ میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلاری را برای سونی به همراه داشته باشد.

سونی همچنین تولید باطری آیپد ایر را نیز برعهده دارد و قصد دارد تجارت باتری خود را نیز گسترش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات