11 سال پیشرفت دوربین‌های تلفن‌های نوکیا در قاب تصویر

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سال 2011 پایان حکم‌فرمایی نوکیا به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی تلفن‌های‌هوشمند در جهان بود. سامسونگ با پایان دادن به سلطه‌ی 14 ساله‌ی کمپانی فنلاندی، خود را به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی تلفن‌های‌هوشمند مطرح کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تلفن‌های نوکیا، برخورداری از دوربین‌های مناسبی بود که ثبت تصاویر را به یکی از مهم‌ترین کاربردهای تلفن‌های‌همراه تبدیل کرد. در ادامه نگاهی به پیشرفت فناوری به‌کار برده شده در دوربین‌های نوکیا در طول 11 سال و در قالب 25 تصویر خواهیم کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هرچند پس از عرضه‌ی آیفون در سال 2007 بسیاری از توجهات معطوف به این محصول انقلابی شد، اما نوکیا توانایی فروش بیشتری را نسبت به برخی از محصولات نوین بازار داشت. تلفن‌های‌هوشمند و اشاعه‌ی این محصولات در بازار با در پیش‌گرفتن سیاست‌های اشتباه توسط نوکیا همراه شد که رفته‌رفته پلتفرم نوکیا را به زیر کشید. پس از کش‌وقوس‌های فراوان که نوکیا را به سمت تولید تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی سوق داد در نهایت منجر به تصاحب این کمپانی فنلاندی توسط ردموندی‌ها شد.

یکی از ویژگی‌هایی که همیشه از آن به عنوان یکی از مشخصات و قوی‌ترین فاکتورهای محصولات تولید شده توسط این کمپانی به شمار می‌رود، برخورداری از دوربین قوی است که به‌نوعی به DNA محصولات نوکیا تبدیل شده است، چنانچه لومیا 1020 نیز سعی در نشان دادن این ویژگی دارد. حتی در دوران افول نیز تلفن‌های تولیدی این کمپانی دوربین‌های خوبی داشت. ریچارد‌دورمن، مجموعه‌ای از تصاویر ثبت شده با تلفن‌های تولیدی نوکیا را جمع‌آوری کرده تا سیر پیشرفت دوربین‌های به‌کار برده شده در محصولات این کمپانی را در طول زمان نشان دهد. وی 25 تصویر را در مجموعه‌ی مورد نظر جمع‌اوری کرده است، بطوریکه اولین تصویر با نوکیا 7650 ثبت شده است. در طول 11 سالی که وی از تلفن‌های نوکیا استفاده کرده است، تصاویری را با استفاده از دوربین تلفن‌هایی چون 6600، 7610، N70، N93، N95، N95 8G، N8، 808 PureView و Lumia 1020 به ثبت رسانده است.

مقایسه‌ی تصاویر ثبت شده گویای تفاوت‌ها فاحش بوده و نمایان‌گر پیشرفتی است که در فناوری‌های دوربین تلفن‌های‌هوشمند حاصل شده است. تصاویر زیر شامل نمونه‌هایی محو تا تصاویر ثبت شده توسط دوربین تلفن‌های‌هوشمند کنونی است که بسیار شفاف هستند.

در ادامه به‌ترتیب تصاویر ثبت شده را ملاحظه می‌کنید که تلفن‌همراه مربوط و همچنین سال ثبت تصویر در قسمت پایین هر کدام، ذکر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات