امسال منتظر تلفن‌های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ‌تر اما حاشیه دور باریک‌تر باشید

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در حالت کلی افزایش سایز صفحه‌نمایش مساوی است با بزرگ‌تر شدن تلفن، اما ال‌جی با معرفی تلفن ۵.۲ اینچی LG G2 نشان داد که می‌توان با کاهش حاشیه دور صفحه نمایش و حذف دکمه‌های فیزیکی از قسمت جلوی تلفن‌، از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر در یک تلفن‌ با ابعاد مشابه‌ پنج‌ اینچی‌های بازار بهره برد. حال این کمپانی کره‌ای ظاهرا توانسته حاشیه دور صفحه نمایش را در فبلت ۵.۹ اینچی LG G Pro 2 باز هم باریک‌تر کند.
تبلیغات

ال‌جی رسما اعلام نموده که فبلت LG G Pro 2 در نمایشگاه MWC 2014 بارسلونا رونمایی خواهد شد. براساس گزارش رسانه‌ای کره‌ای fnnews ال‌‌جی توانسته حاشیه دور صفحه نمایش را در تلفن G Pro 2 به ۰.۴ میلی‌متر برساند که شگفت انگیز به نظر می‌رسد. به این ترتیب ۷۷.۲ درصد از قسمت جلوی این فبلت با صفحه نمایش پوشیده خواهد شد.

در گزارش این رسانه کره‌ای آماده است که رزولوشن صفحه نمایش G Pro 2 برابر Full HD خواهد بود و این صفحه نمایش LCD از چیدمان پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی بهره خواهد برد.

برای اینکه دید بهتری نسبت به باریکی حاشیه دور صفحه نمایش LG G Pro 2 داشته باشید، جالب است بدانید که تلفن LG G2 که در حال حاضر شاید باریک‌ترین حاشیه دور را در بین تلفن‌های هوشمند حال حاضر داشته باشد، برابر ۲.۶۵ میلی‌متر است و صفحه نمایش ۵.۲ اینچی این تلفن ۷۵.۹ درصد از قسمت جلوی دستگاه را پوشانده است. ال‌جی برای رسیدن به این حاشیه باریک، به جای استفاده از یک سنسور لمسی از دو سنسور استفاده نموده و علاوه بر آن، دکمه‌های فیزیکی قسمت جلوی دستگاه را به پشت دستگاه منتقل کرده است.

پس منطقی به نظر می‌رسد اگر که ال‌جی بخواهد از فناوری مشابه‌ای در تلفن بعدی خود، LG G Pro 2 بهره ببرد و تا جای ممکن حاشیه دور صفحه نمایش را کوچک‌تر کند تا در نهایت فضای بیشتری به صفحه نمایش اختصاص داده شود. اخیرا تصاویری از این تلفن به بیرون درز کرد که استفاده از کلیدهای فیزیکی در پشت دستگاه را در G Pro 2 تایید می‌کرد.

از طرف دیگر ال‌جی تنها کمپانی نیست که از صفحه نمایش با حاشیه دور بسیار باریک در محصولات خود بهره می‌برد. براساس تصاویری که از تلفن Xperia Z2 به بیرون درز کرده می‌توان متوجه حاشیه دور بسیار باریک صفحه نمایش در پرچمدار بعدی این شرکت شد.

به این ترتیب انتظار می‌رود پرچمدارنی که سال جاری میلادی روانه بازار می‌شوند، مجهز به صفحه نمایش بزرگ‌تر با حاشیه دور باریک‌تر شوند. این موضوع باعث جذابیت بیشتر در این محصولات می‌شود و فضای کاری بزرگ‌تری را در تلفن با ابعاد سابق در اختیار کار می‌گذارد. اما حاشیه باریک دور صفحه نمایش باعث آسیپ‌پذیری به مراتب بالاتر آن در مقابل ضربه‌های احتمالی می‌گردد که تولیدکنندگان باید به فکر چاره آن باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات