Archos خبر از تصمیم خود برای تولید دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز فون 8 داد

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود که اغلب تولیدکنندگان دل خوشی از خریداری شدن نوکیا توسط مایکروسافت ندارند و این مسأله را مانع بزرگی در راه رقابت و استفاده خود از پلتفرم ویندوزفون می‌دانند. گزارش شده که دستگاه‌های نوکیا در سال گذشته، 92 درصد از سهم بازار ویندوزفون را به تسخیر خود درآورده‌اند؛ البته در این میان تولیدکنندگان زیادی نیز به تولید اینگونه دستگاه‌ها نپرداخته بودند.
تبلیغات

 احتمال می‌رود اوضاع طی سال جاری تا حدودی تغییر کند؛ چرا که کمپانی فرانسوی Archos اعلام کرده که بزودی تولید گوشی‌های مبتنی بر ویندوزفون خود را آغاز خواهد کرد. پیش‌تر نیز مدیرعامل این شرکت اظهار کرده بود که این شرکت، هرگاه که زمان مناسب فرا رسیده باشد از ویندوزفون در دستگاه‌های خود بهره خواهد برد. حال به نظر می‌رسد زمان مناسب از دیدگاه Archos فرا رسیده و امسال باید شاهد دستگاه‌های مقرون به صرفه‌ی این کمپانی باشیم.

لوئیس پویریر، مدیرعامل Archos، اعتقاد دارد که بازار ویندوزفون اکنون به درجه‌ای از بلوغ رسیده است که امکان ورود به آن فراهم باشد؛ البته این مسأله به معنای تغییر تمرکز این شرکت از اندروید بر روی پلتفرم مایکروسافت نیست. سیستم‌عامل موبایل گوگل، همچنان بخش بزرگی از آینده‌ی Archos خواهد ماند. این شرکت تنها تولیدکننده‌ای نیست که به تازگی علاقه خود به تولید دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل موبایل مایکروسافت را اعلام نموده؛ دو کمپانی آلکاتل و ZTE نیز به تازگی از برنامه‌های خود برای ورود به این عرصه خبر داده‌اند.

این مسأله بطور قطع در راستای منافع مایکروسافت خواهد بود و موجب افزایش سهم ویندوزفون از بازار دستگاه‌های هوشمند می‌شود. داشتن تولیدکنندگان بیشتر، به معنی بدست آوردن میلیون‌ها مشتری بالقوه از بازارهایی است که تا کنون تسلطی بر آن‌ها وجود نداشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات