با Google Now، رویداد‌ها، تاریخ‌ها و مکان‌های مهم را در خاطر داشته باشید

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
زندگی شلوغ و درهم این روزهای ما، هر کسی را نیازمند یک برنامه برای یادآوری امور در دست اجرایش می‌اندازد.  Google Now در این زمینه می‌تواند دستیار بسیار قوی باشد. شما می‌توانید این یادآوری‌ها را برای یک زمان مشخص، رویداد‌هایی همچون برنامه‌های تلویزیونی و حتی بازدید از یک مکان خاص تنظیم کنید. با ما همراه باشید تا شما را با امکان یادآوری در این اپلیکیشن بیشتر آشنا کنیم.
تبلیغات

 یادآوری زمان‌ها و کارهایتان را می توانید در محدوده زمانی معینی تکرار کرد. تمامی امکانات Google Now برای اندروید قابل استفاده است. همانند آنچه در اپلیکیشن Google search برای ipad و iPhone دیده‌اید، می‌توانید یادآوری‌های خود را تنظیم کنید.

Google Now به شما این اجازه را می‌دهد تا یادآوری‌های خود را سریعاً و به راحتی تنظیم کنید. شما می‌توانید به google now دستور دهید تا مورد خاصی را در اواخر روز و یا حتی اواخر ماه به شما یادآوری کند. این یادآوری‌ها جایی ما بین آلارم‌ها و رویداد‌های تقویم قرار می‌گیرد و زمانی که موعد آن سر برسد، یک نوتیفیکیشن برای شما ظاهر می‌شود.

برای تنظیم یک یادآوری، Google Now را باز کنید. بگویید «Okay Google» و چیزی همانند «به من یادآوری کن تا امشب به گل‌های آپارتمانم آب بدهم» بگویید. اگر مایل به گذاشتن پیغام صوتی نیستید، می‌توانید در قسمت «remind me» متن مورد نظر خود را تایپ و سپس دکمه enter را لمس کنید. همچنین شما می‌توانید یادآوری‌ها را طوری تنظیم کنید که در محدوده زمانی معینی تکرار شوند. برای مثال هر چهارشنبه شب به شما یادآوری کند که کار خاصی را تکرار کنید.شما می‌توانید این کار را در مرورگر خود انجام دهید. با جست‌و‌جو کردن عبارت «remind me» در سایت گوگل، یک فرم برای این کار ظاهر می‌شود. 

اشتراک در برگزاری یک رویداد عمومی یا خصوصی:

Google now قادر است پیش از رخ‌دادن یک رویداد مشخص، آن را به شما یادآوری کند. برای مثال، شما برای دیدن یک سریال مشخص بسیار مشتاق هستید و نمی‌خواهید آن را از دست بدهید. برای اینکه گوگل به شما در مورد زمان پخش آن اطلاع‌رسانی کند، نام آن سریال را در گوگل جست و جو کنید و گزینه «Remind me» را انتخاب کنید تا دیگر لازم نباشد زمان آن را به ذهن خود بسپارید.

google-now-holiday-reminder

این روش برای رویداد‌های دیگری همچون روز‌های تعطیل کارآمد است. برای مثال، Google now می‌تواند در صورت تمایل شما، قبل از هر تعطیلات، ‌آن را به شما یادآوری کند. همچنین قادر است با همان شیوه قبل شما را با خبر‌هایی در مورد هنرمند مورد علاقه‌تان به روز کند. برای اینکار کافی است، آنها را در گوگل جستجو کرده و گزینه «remind me» را بزنید. امیدواریم در آینده، Google now در یادآوری‌کردن انواع دیگری از این رویدادها نیز به ما کمک کند.توجه داشته باشید که یادآوری برنامه‌های تلویزیونی، تعطیلات و اخبار هنرمندان به Google.com محدود است. اگر مقیم آمریکا نیستید، احتمالاً می‌توانید از طریق رفتن به صفحه اصلی سایت google.com در کشور خودتان به این قابلیت دسترسی پیدا کنید و در آنجا به جست‌و‌جو بپردازید. البته هنوز کشور ما ایران، از این قابلیت‌ها بهره‌مند نیست.

یادآوری برای مکان‌ها

Google به شما این اجازه را می‌دهد تا برای مکان‌هایی خاص، Reminder بسازید. Google  موقعیت شما را مکان‌یابی می‌کند و بدین ترتیب می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد مکان مورد نظر شما در اختیارتان قرار دهد. مثلا یک مسیر بهینه برای رفتن به آنجا برای شما به نمایش بگذارد یا برنامه‌ریزی برای ایستگاه اتوبوسی که در نزدیکی آن هستید را انجام دهد.

google-now-location-reminders

شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت، یادآوری‌هایی را برای مکان‌های مشخص تنظیم کنید. وقتی به محلی می‌رسید، google now شما را با صدایی آگاه می‌کند. برای مثال، شما می‌توانید برای خریدن شیر یک یادآوری ایجاد کنید تا وقتی که به فروشگاه مواد غذایی که عموماً از آنجا خرید می‌کنید، رسیدید شما را آگاه سازد. اگر شما مایل به انجام کار و یا یادآوری چیزی هستید، تنها کاری که لازم است انجام دهید، ایجاد یک یادآوری برای آن است. برای ایجاد یک یادآوری به شیوه عادی، با مشخص‌کردن مکان و بدون نیاز به زمان آن می‌توانید آن را تنظیم کنید تا بدین‌ترتیب هر زمان که به آن مکان رسیدید، گوگل کارهایی که باید انجام شود را به شما یادآوری نماید.همچنین این مورد نیز با جست‌و‌جو کردن کارآمد است. تنها لازم است عبارت «remind me» را تایپ کنید. پیامی که هنگام ایجاد یادآوری نوشته‌اید نیز با رسیدن شما به مکان مورد نظر ظاهر خواهد شد. Google now برای حدس‌زدن نزدیکترین موقعیت مکانی به اندازه کافی باهوش است. پس اگر یک یادآوری برای خریدن شیر در فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی ثبت کنید، Google now از نزدیکترین فروشگاه استفاده خواهد کرد.

مدیریت یادآوری‌ها

برای مدیریت یادآوری‌ها در اندروید، google now را باز کنید و آیکونی که با دست و روبان و در گوشه پایین سمت چپ نمایان شده را انتخاب کنید. در iOS، گزینه منو را  انتخاب کرده و بر روی گزینه Reminders اشاره کنید. شما تمام یادآوری‌های درحال انجام و آینده را مشاهده می‌کنید و در صورت تمایل، می‌توانید آنها را حذف کنید.

آیا شما هم از اپلیکیشن‌های یادآوری برای تنظیم امور هفتگی یا روزانه خود استفاده می‌کنید؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات